افزایش  ۱۴ درصدی مجموع توزیع کودهای کشاورزی در استان

محمدحسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار رکنا از یزد افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد بعنوان تنها متولی توزیع کودهای یارانه ای در استان ضمن افزایش عملکرد توزیع کودهای کشاورزی طی یکسال گذشته دارای ذخایر استراتژیک کافی نیز است به طوری که ظرفیت انبارهای این شرکت تکمیل شده است.

زارعیان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 18 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه و بیش از 6 هزار لیتر آفت کش کلرپیریفوس توزیع شده است که از این مقدار 13 هزار و 622 تن مربوط به کودهای ازته، 2 هزار و 627 تن مربوط به کودهای فسفاته و 1965 تن مربوط به کودهای پتاسه است.

زارعیان اشاره نمود: میزان کل توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه  نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است که به صورت مجزا توزیع کودهای ازته 6 درصد افزایش، فسفاته 72 درصد افزایش و پتاسه 26 درصد افزایش داشته است.

وی به ذخیره استراتژیک استان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 10000 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به عنوان ذخیره استراتژیک در انبارهای استان موجود است که از این مقدار بیش از 8500 تن مربوط به کودهای ازته، بیش از 1200 تن مربوط به کودهای فسفاته و بیش از 1000 تن مربوط به کودهای پتاسه است.

وی ادامه داد: میزان موجودی استراتژیک امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 87 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: این میزان ذخیره با توجه به کشت های قراردادی که امسال به صورت ویزه کلید خورد و هم اکنون در حال اجرا می باشد، ذخیره قابل اطمینانی است که به کشاورزان نوید سالی بدون کمبود و پر محصولی را خواهد داد.

زارعیان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی سال جدید توزیع کود به صورت ویژه به کشت های قراردادی است که با همکاری اداره بازرگانی دولتی و اداره غله در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی دارند می توانند با حضور در مدیریت های جهاد کشاورزی منطقه خود نسبت به دریافت حواله الکترونیک اقدام کنند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 869628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟