اجرای طرح کاداستر درسطح بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ؛ علی اکبر باقری در سخنانی، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۶۳ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تعویض ۱۳ هزار جلد سند در استان در این مدت، عنوان کرد: همچنین ۳۹ هزار فقره پاسخ استعلام الکترونیک در استان انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به شش هزار فقره پاسخ استعلامات مراجع قضائی در استان، بیان داشت: ثبت خلاصه معاملات و نقل انتقالات رهنی در دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط برای اداره ثبت ارسال می‌شود و ظرف ۲۴ ساعت نیز ثبت می‌شوند.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگهداری بالغ بر ۷۷۰ هزار جلد پرونده بایگانی شامل ۱۲ میلیون برگ، بیان داشت: همه این پرونده‌ها اسکن الکترونیک شده اند.

وی با بیان اینکه برخی پرونده‌ها در بایگانی‌های ثبت اسناد، قدمت ۱۰۰ ساله دارند که متعلق به سال ۱۳۰۱ هستند، افزود: اسناد تنظیم دفاتر اسناد رسمی در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۶۴ فقره سند بوده که بیش از ۹۰ درصد آنها کمتر از ۲۴ ساعت تنظیم شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر ازدواج ۱۲ هزار فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: ثبت طلاق نیز حدود چهار هزار و ۳۰۰ فقره بوده که متأسفانه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

باقری در ادامه سخنان خود مهم‌ترین حوزه کاری ثبت اسناد لرستان را حدنگاری و مهم‌ترین آن را در سال جاری حدنگاری اراضی کشاورزی دانست و گفت: فعلاً بیشترین استقبال در این رابطه در سلسله انجام شده که در سال گذشته ۱۳۴ پرونده داشته الان شده هزار و ۳۶۶ پرونده بوده که این عدد رشد بالغ بر ۱۰۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به رفع مشکلات مربوط به قانون منع خرد شدن اراضی، بیان داشت: تقریباً تقاضای ۱۰ ساله ما ۶۱ هزار فقره بوده الان پیش بینی ما حدود ۸۰۰ هزار پرونده خواهد بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در ۹۹ درصد اراضی ملی لرستان، بیان داشت: این طرح در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی، شامل سه هزار و ۲۷۱ قطعه زمین اجرایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به صدور سند برای اراضی کشاورزی استان نیز، افزود: در این راستا سند برای ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند صادر شده است.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 869470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟