کارخانه کاغذ سنگی الیگودرز نیمه اول 1402 افتتاح می شود

به گزارش رکنا از لرستان ؛ بهمن جعفری درباره آخرین وضعیت کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: خوشبختانه  شرکت «ایمیدرو» سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای لرستان در دست اقدام دارد و کارخانه تولید کاغذ از سنگ در الیگودرز نیز یکی از این پروژه‌ها است.

رئیس صمت لرستان با بیان اینکه ساخت کارخانه کاغذ الیگودرز از مصوبات دولت است، افزود: در سال جاری با توجه به پیگیری‌های استاندار محترم لرستان و توجه‌های ویژه آقای جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، تخصیص‌های لازم انجام شد.

جعفری با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز 5 میلیون دلار است بیان کرد: اقدام لازم برای تامین اعتبار آن انجام شده و کمپانی سازنده ماشین‌آلات نیز مشخص شده است.

وی گفت: شرکت ایمیدرو مطابق اصل 44 قانون اساسی «راسا» نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و حتما باید با مشارکت بخش خصوصی این سرمایه‌گذاری انجام شود؛ اما وقتی طی سه مرحله فراخوان بخش خصوصی‌ اعلام آمادگی نداشته باشد، براساس مجوز هیات دولت نسبت به سرمایه‌گذاری و احیای پروژه‌‌ها اقدام می‌شود که پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز، 100 درصدی از سرمایه‌گذاری ایمیدرو بوده است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه 5 میلیون دلار اعتبار لازم برای کارخانه تامین شده و گشایش LC‌ آن نیز صورت گرفته است، افزود: سفارش ماشین‌آلات کارخانه انجام شده و 6 ماه زمان برای ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و 2 ماه نیز برای تاسیس آن‌ها زمان لازم است و پیش‌بینی می‌کنیم زمان بهره‌داری و افتتاح فاز نخست کارخانه نیمه اول 1402 باشد.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 869403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟