حضور هنرمندان برجسته مجسمه‌سازی در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حمید قنادنیا گفت: پس از برگزاری 6 دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشوری در سال‌های گذشته و استقبال بالایی که از آن شد، در سال جاری علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌هایی که در شرایط کشور وجود داشت  بر آن شدیم تا هفتمین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی را در ابعاد بین‌المللی برگزاری کنیم.

وی افزود: متریال بکار رفته در ادوار گذشته شامل چوب، ضایعات آهن و ترکیبی از چوب و آهن بوده است و در این دوره از آهن استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان داشت: در این رویداد 37 نفر از مجسمه‌سازان برجسته داخل و خارج از کشور بیش از 70 طرح ارسال کردند؛ این آثار در کمیته تخصصی سازمان توسط آقایان محمد سالاریان، پیمان کریمی و مرتضی نعمت الهی که خود از هنرمندان سرشناس این حوزه هستند داوری شده و نهایتا 14 طرح انتخاب شد.

قنادنیا ادامه داد: طرح‌های برگزیده توسط 11 هنرمند برجسته کشوری و 3 هنرمند خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه و ارمنستان و در بازه زمانی 24 بهمن تا 7 اسفند ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه موضوع این آثار حول محور «شهر زندگی» است، گفت: در انتخاب این هنرمندان مؤلفه‌هایی همچون رزومه و سابقه حضور ایشان در سمپوزیوم‌های معتبر و نیز توانایی ساخت اثر در مدت‌زمان تعیین شده در اولویت قرار داشت.

قنادنیا افزود: بازه زمانی ساخت آثار هر روز از 10 صبح تا 5 بعدازظهر در محل کارگاه فنی سازمان زیباسازی است و در کنار هر یک از این هنرمندان یک استادکار ماهر جوشکاری قرار خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به صرف بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در برگزاری این رویداد، اظهار کرد: در حالت عادی سفارش آثار هنری به این مجسمه‌سازان برجسته  با صرف هزینه بسیار بالایی همراه بود که اکنون در قالب این سمپوزیوم هزینه تولید و استفاده از آن به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های جانبی این رویداد بیان داشت: حضور این مجسمه‌سازان در اصفهان فرصتی بزرگی است که علاوه بر ارتقای سطح هنری شهر، امکان بهره‌مندی دانشجویان و هنرمندان اصفهانی را از دانش و تجربه این افراد به همراه دارد.

قنادنیا افزود: همچنین فرصتی فراهم است تا به معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری اصفهان به این هنرمندان بزرگ داخل و خارج کشور بپردازیم و به سهم خود در توسعه گردشگری شهر گام برداریم.

قنادنیا به برگزاری تور بازدید در خلال ساخت این آثار اشاره داشت و گفت: بنا داریم کارگاه آموزشی یک‌روزه توسط این اساتید برجسته برگزار کنیم که زمان این برنامه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از رونمایی آثار نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی اصفهان در نوروز 1402 خبر داد و گفت: آثار تولید شده نخست به مدت 3 ماه در یکی از محورهای پرتردد مردم شهر به صورت نمایشگاهی قرار می‌گیرد و پس از آن در مناطق 15 گانه شهرداری به صورت دائم جانمایی خواهند شد.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 869311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟