به‌گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان، ناخدا هوشنگ صمدی در نشست تخصصی "بازگویی خاطراتی از دوران دفاع‌مقدس" که در شب پایانی شانزدهمین نمایشگاه بین‌ا‌لمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در محل غرفه خوزستان برپا شد اظهار کرد: آن‌چه که برای من اهمیت دارد این است که ما گویای حقیقت دوران دفاع‌مقدس بدون هرگونه اغراقی باشیم تا جوانان نسل حاضر در جریان حقایق ماجرا قرار بگیرند.

فرمانده بازنشسته تکاوران نیروی دریائی ارتش در خرمشهر با تأکید بر حفظ مواریث دفاع‌مقدس و اهمیت اشاعه آن برای نسل جوان عنوان کرد: نسل جوان باید بداند و با بازگشت به عقب رشادت‌های گذشتگان را مشاهده کند. از جوانان نسل دهه 70 و 80 می‌خواهم که نگاهی به تاریخ بیندازند و وضعیت ارتش ما و دشمن را در آن زمان مقایسه کنند تا به ماجراهای اتفاق افتاده پی ببرند. این که چرا من بازنشسته شدم ولی میدان جنگ را ترک نکردم فقط و فقط احساس وظیفه، دین و حفظ حدود و صغور مملکت و ملت ایران بود و این همان چیزی است که باید نسل جوان آن را درک کند.

او در ادامه بیان کرد: من و هم‌رزمانم، در سال، دو یا سه بار از روی دلتنگی به خرمشهر سفر می‌کنیم و در هر بار سفر، باوضو وارد شهر می‌شویم چراکه خاک خرمشهر حاوی خون همرزمان ما و برای ما مقدس است. همه تکاوران نیروی دریایی بدون استثناء خود را بومی خرمشهر می‌دانند.

صمدی درخصوص گیرا بودن خاطرات دوران دفاع‌مقدس عنوان کرد: ما دارای مقدساتی هستیم که به آن‌ها معتقد هستیم و انسان‌هایی نیز داریم که با اعتقاد به همین مقدسات از جان خود می‌گذرند. گذر از جان کار هرکسی نیست. وقتی یک تکاور نیروی دریایی از جان خود در بدترین شرایط می‌گذرد و به دل دشمن می‌زند، این موضوع به شخصه برای من و نیز برای خیلی‌ها مقدس است و نمی‌توانیم خود را جدای از آن‌ها بدانیم.

این فرمانده بازنشسته در پایان گفت: دوست دارم پرچم ایران کفنم باشد و این را از خلبان شهید همشهریم "غفور جدی" آموختم. او کسی بود که از ارتش پاک‌سازی شده بود و در حال تخلیه منزل بود که جنگ آغاز شد و در آن شرایط خانواده خود را گرو گذاشت و گفت «به من فانتوم بدهید.»

کدخبر: 869141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
بهنام رضایی (مالمیر)
آیا این خبر مفید بود؟