مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و توسعه کسب و کار استان قزوین افتتاح شد

به گزارش رکنا ازقزوین، مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و توسعه کسب و کار استان قزوین به مناسبت دهه مبارک فجر در مرکز شماره ۲ خواهران البرز  با حضور رامین رضایی مدیر کل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، سید محمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین ، احمد عالی معاون کارآفرینی و مهارت های کسب و کار دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، برجعلی مدیر عامل مرکز مهام افتتاح شد.

 سید محمودعرب اظهار داشت : این طرح با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی و تعلیم و تربیت کارآفرینان، افزایش تاثیرگذاری بازیگران اکوسیستم کارآفرینی استان، مشاوره شغلی و آموزشی (پرورش ایده و داوری، تیم سازی، خدمات فنی و کارآفرینانه،شناسایی توانمندسازها و ارتباط و همکاری با شرکت های موفق، انکوباتورها و کسب و کارهای پلتفرمی، تجاری سازی ایده ها با تکیه بر ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و نهادهای پشتیبان و حامی ایده های خلاق و نوآور به مرحله اجرا درآمد.

وی حوزه های ذیل را در برنامه های آتی پیش بینی کردگفت: آموزش مهارت بنیان، فتوشاپ،طراحی سایت، تولید محتوا، دنیای فناورس، یونیتی، انواع رباتهای برنامه نویسی و دوره گچبری برای کارگران/آموزش نوجوانان، استعداد یابی کارآفرینی، نخبه شناسی، مهارت زندگی، رباتیک و کارآفرینی/مشاوره کارآفرینان، ارتباط با صنایع استان و تشکیل تیمهای عارضه یابی، تربیت نیروی ماهر،حرکت به سمت it محور کردن فرآیندهاد ،ایده پردازی و ایده پروری: ارتباط با بنیاد نخبگان استان و مشارکت در ایده پروری، فراخوان در مدارس و دانشگاه ها به منظور برگزاری رویدادهای ایده شناسی و حمایت از ایده های برترمی باشد.

 

ققق

افتتاح مرکز TMC دانشگاه پیام نور

 

در آستانه دهه مبارک فجر و مقارن با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور با هدف  شناسائی مشاغل آینده با استفاده از روش های مختلف تحلیل فن آوری و رصد کشورهای توسعه یافته ،حرف شناسایی شده مورد نیاز ، ایجاد مکانیزم استعداد سنجی دانش آموزان ، دانشجویان ، استخراج علایق ، ارائه مشاوره اصولی و علمی در خصوص اهمیت مشاغل و نیازهای بازار کار و مهارت های مورد نیاز ، سنجش و ارزیابی صلاحیت حرفه ای مهارت آموختگان ، استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای اجرای طرح ملی "توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال" منعقد گردید.

سید محمود عرب ضمن اشاره به اینکه فن آوری های نوین موجب رشد سریع تغییرات در بسیاری از محصولات ، خدمات و کسب و کارها گردیده است و ادامه این روند در آینده ای بسیار نزدیک موجب پدیدار شدن مشاغل جدیدی در عرصه های هوش مصنوعی ، نانو تکنولوژی ، انرژی های تجدید پذیر ، فضاهای ابری ، واقعیت های مجازی ، ارزهای دیجیتال و ساختار جدید در فضاهای ارتباطی و ... می گردد ، افزود: همگی ملزومات برای ورود به دروازه های عصر دانش و انقلاب صنعتی چهارم می باشند ، بنابراین بزودی شاهد تغییرات بسیار ژرف در نگرش مردم و نحوه تولید و ارائه خدمات در جامعه و تنش هایی بین روش ها و مشاغل سنتی و مشاغل جدید خواهیم بود. 

 

چچچچچ

افتتاح آموزشگاه طراحی و دوخت کادین

همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح آموزشگاه طراحی و دوخت کادین با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین و جمعی از مسئولین شهرستان بوئین زهرا انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود عرب اظهار داشت:   طراحی دوخت یک رشته مبتنی بر مد و مهارت وهنر است.

وی افزود: طراحان دوخت افرادی دقیق، منظم، با اراده و خلاق هستند.که آینده شغلی رشته طراحی دوخت در ایران با توجه به شرایط کنونی رو به پیشرفت است.

مدیر کل فنی وحرفه ای بیان کرد:  ولی متاسفانه جایگاه مد در ایران به درستی تعریف نشده و ما اکثرا با طرح های کپی شده مواجه هستیم وبا ورود افراد متخصص، علاقه مند و با دانش بی شک به طراحیهای جذاب مبتنی برفرهنگ اسلامی و ملی کمک شایانی خواهد کرد.

 وی گفت: با توجه بر الویت های دولت قوی مردمی مثل حمایت از تولیدات داخلی فرصت هایی مانند ایجاد برند و راه اندازی خطوط تولید برای صاحبان مهارت فراهم شده است. قطعا با رشد صنعت مد و تولیدات این رشته بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی فنی حرفه ای

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 868760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟