میانگین زمان رسیدن امدادگران همدانی در حوادث جاده ای  به 5 دقیقه رسید

به گزارش رکنا از همدان، علی سنجربیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت  هلال احمر همیشه در تلاش برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن است، گفت:  امدادگران و نجاتگران پایه‌ها و ستون‌های اصلی جمعیت هلال احمر هستند و با حضورشان کنار مردم آسیب دیده باعث دلگرمی آن عزیزان می شوند

وی با بیان اینکه از ابتدایی سالجاری تاکنون جمعیت هلال احمر استان در 899 عملیات شرکت کرده اند، افزود: در این عملیات ها یک هزار و 304 نفر نجاتگر حضور داشتند و  یک میلیون 137 هزار و 562 نفر  ازخدمات امدادی بهره مند شده اند.

به گفته سنجربیگی در ایام کمبود آب ، جمعیت هلال احمراستان همدان اقدام به توزیع یک میلیون بطری آب 1/5 لیتری در بین مردم  استان  نموده اند.

وی از فعالیت 17 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در استان همدان خبر دادو عنوان کرد: از این تعداد 4 پایگاه سیار و 14 پایگاه ثابت هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در ادامه سخنانش در خصوص پروژه های عمرانی گفت: پایگاه امداد و نجات بین شهری شهیدمیرزایی در محور همدان_ قزوین و آورزمان در محور ملایر_ نهاوند با ۹ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

وی به اشاره به  سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان عنوان کرد: دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات و یک دستگاه خودروی نجات به ناوگان امدادی جمعیت همدان اضافه شد و 85میلیارد ریال اعتبار در راستای طرح‌های عمرانی و تجهیزات امدادی تخصیص یافته است.

در بخش دیگرسنجر بیگی به اقدامات انجام شده معاونت جوانان جمعیت اشاره کرد، گفت: در 10 ماه گذشته  این معاونت یک هزار و 40 برنامه فرهنگی آموزشی با حضور 44 هزار و 106 جوان فعال هلال احمری برای 9 هزار و 224 نفر از جوانان برگزارکرده است.

وی یادآور شد: در بخش معاونت درمان و توانبخشی 60 هزار و 50 نفر با مراجعه به درمانگاه، داروخانه، فیزیوتراپی،ارتوپدی فنی و واکسیناسیون از خدمات جمعیت هلال احمر استان همدان بهره مند شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد معاونت داوطلبان در ۱۰ ماهه امسال نیز گفت:در این مدت داوطلبین 503 پروژه را با موفقیت به اتمام رسانند و برای 17 هزار و 600  نفر در ماههای مختلف سال بسته های حمایتی با مبلغ بالغ  بر103 میلیارد و 395 ریال خریداری و به 101 هزار و 99 خانوار کم برخوردار ارائه مرده اند

وی در پایان سنجربیگی از اجرای یک‌هزار و ۲۴۴ دوره آموزشی در سطح استان و بهره‌مندی ۴۶ هزار و ۵۵۹ نفر از این آموزش‌ها خبر داد واذعان داشت: ۲۶ هزار و ۵۲۹ نفر در استان همدان آموزش‌های خودامدادی، امداد و کمک‌های اولیه، سوانح و حوادث آموزش‌های لازم را توسط مربیان خبره کسب کردند.

عارفه سلیمانی فرد

 

 

 

کدخبر: 868306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟