در فجر انقلاب اسلامی  حدود ۴۰۰ طرح کوچک و بزرگ برق در اصفهان افتاح میشود/ افتتاح سامانه سپهر وپردازش هوشمند در توزیع برق اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از افتتاح ۴۰۰ طرح توزیع برق با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان اصفهان به مناسبت دهه مبارک فجر خبرداد و گفت: این طرح ها شامل هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه، اصلاح ساختارهای فرسوده و قدیمی شبکه، اصلاح و رفع شبکه‌های معارض در سطح شهر و معابر شهری و نیرو رسانی به مشترکان و متقاضیان جدید در شهرستان اصفهان می باشد.

علیرضا کشانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در شهرستان داریم، اظهارداشت: شرکت توزیع برق شهرستان پنج شهرستان اصفهان، کوهپایه، نطنز، ورزنه وجرقویه را تحت پوشش خود دارد.

این مقام مسئول گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با توجه به شرایط آلودگی هوا و بحران انرژی، دو مبحث جدی را در سر لوحه کار خود قرار داده است.

 سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه توسعه سامانه های تولید برق خورشیدی در سرلوحه کارهای شرکت توزیع برق است ، افزود: باسرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه احداث بزرگترین نیروگاه‌ خورشیدی کشور در کوهپایه انجام شد.

کشانی با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف انرژی از سوی مشترکین بیان داشت: در حال حاضر کشور با چالش انرژی مواجه است و با پیک بار و مصرف در تابستان و تولید برق مواجه هستیم و در زمستان هم با توجه به افزایش مصرف سوخت به‌دلیل سرمای هوا و کمبود سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی با کمبود تولید برق مواجه هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های افتتاح شده در دهه فجر گفت: سامانه سپهر که همان سامانه پردازش هوشمند به روز رسانی شبکه است در زمینه هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه به مناست دهه مبارک فجردر شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افتتاح گردید.

کشانی در خصوص سامانه سپهر توضیح داد: در این سامانه کلیه اطلاعات مشترکین را بصورت مکانیزه در قالب نرم افزارهای جی آی اس و یا نرم افزارهای اطلاعات مکانی دراختیار داریم که با استفاده از این نرم افزار در قالب بهره برداری و خدمات مشترکین به روز رسانی قبوض و اطلاع رسانی خاموشی ها استفاده می شود.

سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: سامانه سپهر، کلیه تغییراتی که در شبکه و یا در قالب حادثه و یا مانور در شبکه رخ دهد اطلاعات مشترکان را به‌صورت هوشمند به روز رسانی می‌کند و به صورت زیرساخت در اختیار سایر واحدهای شرکت از جمله بهره برداری و مشترکان قرار می‌دهد.

وی گفت : در قالب اتوماسیون شبکه ۳۱ میلیارد تومان ، ۱۶ میلیارد تومان برای افزایش قدرت مانور شبکه، ۱۲۳ میلیارد تومان در راستای بازسازی و نوسازی شبکه، ۱۳۴ میلیارد تومان در زمینه تامین برق مشترکان جدید، ۱۵ میلیارد تومان برای تامین روشنایی های جدید و ۱۵ میلیارد تومان هم برای مدیریت بار و مکانیزاسیون شبکه برای خاموشی ها و کنترل و مدیریت پیک بار هزینه شده است.

کشانی با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از وظایف اصلی ما محسوب می گردد، بیان داشت: امسال برای ۸۰ هزار دانش آموز آموزش‌های صرفه جویی ارائه و تفاهم نامه ای در زمینه مدیریت مصرف انرژی با آموزش و پرورش استان امضا شد.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات صورت گرفته در شرکت توزیع برق اصفهان اشاره کرد و گفت:بیش از ۲۳ هزار کنتور هوشمند میزان مصرف مشترکان را به طور کامل رصد می کنند و مشترک از میزان مصرف برق خود، آگاهی پیدا می کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره باینکه طرح هایی از وزارت نیرو به شرکت های توزیع ابلاغ شد که مشوق های خوبی برای مردم است، گفت: یکی از این طرح ها برای کاهش مصرف  طرح ۱مساوی ۵ است  که هدیه ای برای مشترکین کم مصرف می باشد که در این راستا مبلغ ۴۵ میلیارد تومان پاداش پرداخت شده است.

۱۰۰ طرح حمایتی تولید برق انرژی پاک در اصفهان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، نیز با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۶۵ هزار نفر ساکن شهرستان اصفهان، کوهپایه، ورزنه و جرقویه مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان هستند که ۷۵ درصد آن‌ها مشترکان خانگی اند افزود: ۱۰۰ طرح حمایتی تولید برق انرژی پاک از طرف وزارت نیرودر شهرستان‌های زیر پوشش شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اعطای تسهیلات به خانواده‌ها و تضمین خرید برق در حال افتتاح است.

مرسل صالحی،افزود: ایجاد ظرفیت برای برقراری انشعاب‌های جدید، تبدیل شبکه‌های هوایی به زمینی، کاهش خاموشی‌ها و تلفات برق، پایداری بیشتر شبکه‌ها همچنین زیباسازی مبلمان شهری (۲۳ کیلومتر روشنایی) از مزایای بهره برداری از این طرح هاست.

وی در ادامه بر صرفه جویی در مصرف برق تأکید و اضافه کرد: این کار باعث صرفه جویی در مصرف گاز و سوخت‌های مایع می‌شود؛ و جلوی استفاده از سوخت‌هایی که باعث آلودگی هوا می‌شوند هم گرفته ایم.مشترکان شرکت جزء افرادی بودند که در گستره کشوری بیشترین همکاری را در مصرف برق داشته اند.

 با اشاره به اینکه ایجاد روشنایی معابر و بازسازی شبکه‌های برق شهری و روستایی با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در شهرستان اصفهان در دهه فجر در حال افتتاح است افزود: ۵۰۰ کیلومتر تبدیل شبکه‌های هوایی بدون روکش به کابل‌های خودنگهدار و ۲۳ کیلومتر روشنایی معابر جدید همچنین هوشمندسازی ۳۰ هزار شماره خوان و لوازم اندازه گیری مشترکان خاص از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده است.

نوسازی و بازسازی ۵۰ درصد از شبکه‌های فرسوده 

همچنین  معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ۵۰ درصد از شبکه‌های فرسوده و قدیمی برق پنج شهرستان استان اصفهان با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی و نوسازی شده است.

مهرداد دادخواه گفت: این کار در قالب کابل‌های خودنگهدار مشکی رنگ که در شهرستان‌های اصفهان، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه قابل رویت برای مردم، امسال انجام شده است. پایداری شبکه، کاهش خاموشی و اتلاف برق از مزایای بازسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده برق است.وی با اشاره به اینکه  حدود ۵۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها امسال اصلاح ساختار شده است افزود:اصلاح ساختار حدود هفت هزار کیلومتر از شبکه‌های فرسوده هم در سال‌های گذشته انجام شده است.

طرح حمایتی برق خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار و بانوان سرپرست خانوار

 در ادامه مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان نیزبا اشاره به فعالیت های گسترده  ای که از سالهای گذشته تا کنون در حوزه مدیریت مصرف برق و کنترل بار شبکه  انجام شده  است گفت: همکاری و تلاش دفتر امور زنان و خانواده در کسب موفقیت طرح های مزبور، ستودنی است .

سارا صالحی، در ادامه به معرفی طرح حمایتی برق خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار و بانوان سرپرست خانوار پرداخت وافزود:  در طرح توانمند سازی اقشار کم برخوردار با استفاده از ظرفیت قراردادهای خرید تضمینی ۲۰ ساله برق خورشیدی و ابعاد درآمد پایدار ۲۰ ساله برای ایشان با تخصیص تسهیلات بانکی ویژه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مشمولان این طرح توسط چهار نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی و امور توسعه روستایی و عشایری منتخب می شوند .

وی ابراز داشت: از جمله مزایای این طرح معرفی به بانک های عامل جهت تخصیص و اخذ تسهیلات ویژه تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان  و کار مزد چهار درصد ۸۰ ماه اقساط( ماهانه تقریباً ۱۷ میلیون تومان)  در نظر گرفته شده و در ادامه مشمولین به شرکت توزیع جهت بازدید میدانی امکان‌سنجی نصب و برآوردن نیازهای توسعه اصلاح و بهینه سازی شبکه معرفی می گردند

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 868169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟