لینک جعلی ثبت نام سهام عدالت مشکل ساز شد

به گزارش رکنا از هشترود ؛ سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و ارائه شکوائیه خود با توضیح اینکه پس از کلیک کردن برروی یک لینک جعلی حساب بانکی وی خالی شده است از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی افزود: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده و در بررسی های اولیه مشخص شد که شاکی پیامی با عنوان ثبت نام سهام عدالت در یکی از شبکه های اجتماعی از طرف یکی از دوستانش دریافت می کند و بر روی لینک جعلی کلیک کرده و موجبات خالی شدن حساب بانکی خود می شود.

سرهنگ "محمودی" در ادامه بیان داشت:این شهروند برای اینکه به محتویات ثبت نام سهام عدالت دسترسی پیدا کند پس از وارد شدن به لینک ارسالی،جهت پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات بانکی خود را وارد می کند که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ 430 میلیون ریال برداشت صورت می گیرد.

وی در ادامه از بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی مبلغ برداشتی به حسابش بازگردانده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ "محمودی" با بیان اینکه کاربران نباید روی لینک های جعلی کلیک کنند تاکید کرد: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت عنوان سامانه ثنا ،شکایت علیه شما،ثبت نام و یا واریز سود سهام عدالت،برنده شدن جایزه در قرعه کشی و یا هر نوع تبلیغ و محتوایی که با لینک همراه بود دریافت کردند به هیچ عنوان روی این لینک های جعلی کلیک نکرده و در صورتی که مبلغی هرچند کم درخواست شده بود پرداخت نکنند، و شهروندان حتما آگاه باشند که تمامی آنها جعلی بوده و به هیچ وجه اقدام به پرداخت وجه ننمایند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمائید.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 867967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟