۹۷۰ فقره تسهیلات اشتغال به جامعه هدف بهزیستی ایلام پرداخت شد
به گزارش رکنا از ایلام؛ حسین نورعلیوند روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام با تشریح اقدامات بهزیستی ایلام در سال جاری به مناسبت دهه مبارک فجراز مشارکت در احداث ۲۰۵واحد مسکونی تا پرداخت وام اشتغال به حدود یک هزار مددجومدیر کل بهزیستی ایلام اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری در احداث ۲۰۵ واحد مسکونی مددجویان مشارکت داشته است.

وی افزود: علاوه بر این مددجویان از هزینه های انشعاب برق، گاز، آب و همچنین هزینه صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری نیز در مجموع به مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال معاف شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در سال جاری ۵۴ نفر از سرپرستان خانوار جامعه هدف وام ودیعه مسکن در مجموع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال دریافت کرده که سرانه آن بین ۵۰۰تا ۸۰۰میلیون ریال بوده است.

نورعلیوند همچنین از انجام لوله کشی گاز منازل مددجویان به تعداد ۱۸۵نفر با اعتبار۱۰میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدام های شاخص و تاثیرگذار دولت در این مدت افزایش ۲ برابری کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده های ۲ معلول به بالا بوده که در این زمینه پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن خانواده های دارای حداقل ۲ عضو معلول در مناطق شهری و روستایی به ترتیب به ۲ میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی به تسهیلات اشتغال به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون بیش از ۹۷۰ نفر از مددجویان وام اشتغال با سرانه یک میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کرده اند.

وی یکی دیگر از خدمات این اداره کل به جامعه هدف را افزایش حق نگهداری افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع برای ۶۲۲ معلول حق نگهداری برقرار شده که این رقم در سال گذشته ۳۵۰نفر بوده است.

به گفته نوعلیوند، مبلغ حق نگهداری افراد دارای معلولیت از ۱۰میلیون ریال امسال به ۱۵میلیون ریال افزایش یافته است.

وی برقراری مستمری دو هزار و ۹۹۲خانوار در حوزه اجتماعی و دو هزار و ۴۰۹خانوار در حوزه توانبخشی، حذف دهک درآمدی خانواده های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای نخستین بار، معرفی ۲۹هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه آب و برق و پرداخت مشوق های بیمه معلولان و مددجویان به تعداد دو هزار و ۷۵۶نفر را از دیگر خدمات ارایه شده به جامعه هدف برشمرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام از برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان و معلولان به عنوان یکی از اقدام های مهم دولت در این مدت خبر داد و گفت: پیش از این سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت به مدت ۱۰ سال و برای سایر مددجویان جامعه هدف پنج سال بود که توسط این اداره کل پرداخت و مابقی آن باید توسط مددجویان و معلولان پرداخت می شد که از سال گذشته این سقف برداشته شده و تا زمان بازنشستگی فرد مددجو، این سهم توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی تاسیس نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را دیگر خدمت شاخص بهزیستی عنوان کرد و گفت: این مرکز با هدف درمان و بازتوانی معتادان با پذیرش یکساله با ظرفیت ۷۰ نفر از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز تا مصرف کنندگان مواد مخدر در کنار بهبودی مهارت های شغلی را نیز کسب کنند.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 867883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟