افزایش 54 درصد حداقل حقوق مستمری بگیران کردستانی

به گزارش رکنا از کردستان؛ صلاح قریشی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: 218 هزار و 792 نفر کردستانی بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند، که در مجموع 662 هزار و280 نفر برابر با 39.8 درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به تعداد بیمه شده‌های اصلی و غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در استان، گفت: در حال حاضر سازمان در قالب 10 شعبه فعال در سطح کردستان در حوزه‌های مختلف به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند، که در حال حاضر 119 هزار و 274 نفر با رشد 3.5 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سطح استان بیمه شده اجباری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه 218 هزار و 792 نفر کردستانی بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع 662 هزار و280 نفر برابر با 39.8 درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند. افزود: 28 هزار و 261 نفر در استان در قالب بیمه شده حرفه و مشاغل مختلف زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی استان قرار دارند.

 وی از افزایش 10.7 درصدی سهم بیمه‌شدگان در قالب کارفرمای صنفی کم درآمد در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 58 هزار و 246 نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان داریم که 33 هزار نفر از این افراد بازنشسته و 2 هزار و 611 نفر از کار افتاده تامین اجتماعی هستند.

 قریشی گفت: 54 درصد از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را جمعیت شهری به خود اختصاص داده و در حال حاضر 18 هزار و 411 کارگاه بیمه شده فعال در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در پایان این نشست گفت: طرح بیمه فراگیر خانوادگی به عنوان یک فرصت برای بیمه شدگان در سطح استان است که سازمان بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر بستر اینترنت انجام داده است و دسترسی به خدمات غیرحضوری برای تمامی بیمه‌شدگان در بخشهای مختلف فراهم است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی کردستان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت:رسالت تامین اجتماعی اجرای عدالت و توسعه مراکز ملکی و خدمات‌ درمانی در کشور و استان است.

شیرزاد قادر پور اقدم با اشاره به اینکه 2بیمارستان و 6درمانگاه در استان به جامعه هدف خدمات مختلف ارائه داده و هفتمین درمانگاه در دیواندره به بهرداری رسید، تصریح کرد: در نه ماهه سال‌جاری 15هزار و 943 بیمار بستری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.6درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی دلیل افزایش آمار بستریان را مربوط به بیماران کرونایی، عمل جراحی دانست و افزود: در نه ماهه سال‌جاری در بخش ویزیت و بیماران سرپایی 850هزار و 430مورد در مراکز درمان تامین اجتماعی کردستان داشته‌ایم که افزایش 19.4درصد را نشان می‌دهد.

قادرپور اقدم تعداد مراجعان به داروخانه‌های تامین اجتماعی استان را در نه ماهه سال‌جاری 653هزار و 758مورد عنوان کرد و بیان داشت:در طول این مدت 106جلسه کمیسیون بدوی تشکیل و 260صادر شده که بیانگر افزایش 60درصدی در این بخش نسبت به سال گذشته است.

وی از برگزاری 7جلسه کمیسیون ماده 90 و تشکیل 2هزار و 11 فقره پرونده بیماران بستری زیر 60روز در استان خبر داد و اظهار کرد: پذیرش بیماران در مراکز تامین اجتماعی نسبت به سایر مراکز دانشگاه‌ها بسیار بیشتر و رتبه یک کیفیت‌بخشی در سنندج را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان از اخذ مجوز احداث درمانگاه و واگذاری به پیمانکار و خرید دستگاه‌های سنگ شکن با اعتبار 12میلیارد تومان و ام آر آی با اعتبار 15میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجز فاز دوم توسعه پروژه بیمارستان سقز با اعتبار 49میلیارد تومان بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی سازمان توسعه خدمات درمانی در مراکز کم‌برخوردار است، افزود: در همین راستا درمانگاه دیواندره با اعتبار 22میلیارد و 500میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان از اخذ مجوز احداث درمانگاه دهگلان با اعتبار 30میلیارد تومان و آغاز مطالعات خبر داد و ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون 860مورد بیمار اعزامی به سایر استان‌های کشور داشته‌ایم.

وی از استخدام رسمی پزشکان مورد نیاز در تمام رشته‌ها به منظور ایجاد انگیزه در بین همکاران تامین اجتماعی کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از بهمن‌ماه امسال مجوز استخدام صادر شده و تاکنون 6نفر‌متناسب با نیاز جذب شده‌اند.

قادرپور اقدم از عقد قرارداد همکاری 806مورد با پزشکان و دندانپزشکان در استان خبر داد و ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی کردستان با کمبود نیروی تخصصی مواجه است در حالی‌که هیچ گونه محدودیتی برای عقدقرارداد همکاری با همکاران بخش درمان نداریم.

وی با اشاره به اجرای طرح فراگیر دارویار در استان، این اقدام را  افزود: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 340میلیارد تومان در بخش درمان غیر مستقیم هزینه کرده‌ایم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان گفت:بالغ بر 2میلیارد تومان در بخش ناباروری هزینه شده، که متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم طرح حمایتی از بیمه شده را اجرا کنیم، باید مطالبات به دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان به‌روز شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 867553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟