اما و اگرهای زیویار بر سر معشوره پس از گذشت 17 ماه از عمر دولت/ پروژه‌ی هدف استاندار تنها 4 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است!!!+فیلم
حجم ویدیو: 17.44M | مدت زمان ویدیو: 00:05:07

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ مهدی زکی‌پور_فرهاد زیویار پس از آنکه سکان مدیریت لرستان را در دست گرفت، 2 پروژه‌ی سد معشوره و راه‌آهن دورود_خرم‌آباد_اندیمشک را به عنوان‌ پروژه‌های هدف خود در استان معرفی و بارها تاکید کرد این 2 پروژه تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید‌‌!

استاندار لرستان همیشه در مصاحبه‌های خود، تسریع در تکمیل پروژه سد معشوره را خواست دولت، مجلس و حتی وزارت نیرو اعلام می‌کرد و می‌گفت: این پروژه جزء چند پروژه‌ای است که تکمیل آن در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد..!

این در حالی است که‌ حجت‌الاسلام مبلغی نماینده مردم کوهدشت در مجلس با رد ادعای استاندار لرستان، بارها در انتقاد به کارشکنی‌های وزارت نیرو در تکمیل سد معشوره گفته است؛ اگر بنا بود کاری انجام بگیرد چرا پس از  دو سال هنوز قرارداد اصلی احداث سد منعقد نشده است و متاسفانه متولیان امور با بهانه‌های واهی دارند زمان میخرند تا کارها را به عقب بیندازند! چرا باید بعد از 15 سال و سه بار مطالعه باز هم برای بار چهارم مطالعات فاز یک سد را بهانه کرده‌اند؟! این وقت کشی نیست آیا عدم اجرای این طرح ترک فعل  نیست؟ سد معشوره که مطالبه به حق مردم است و با 2 هزار میلیارد ساخته می‌شد در حال حاضر با 30 هزار میلیارد تومان ساخته هم  نمی شود؟ آیا کسی پاسخگوی این خسارت است؟! 

حالا 17 ماه از عمر دولت سیزدهم و وعده استاندار می‌گذرد و بنظر میرسد ادعاهای نماینده مردم کوهدشت در مجلس بیشتر با واقعیت نزدیک‌تر باشد تا زیویار، چرا که استاندار لرستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سد معشوره در این دولت تنها 4 تا 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که البته اغتشاشات اخیر و اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در عدم پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در این پروژه بی‌تاثیر نبوده و مهم‌تر آنکه قرار بر این بوده که ۹۰ درصد اعتبارات اجرایی کردن این پروژه از فروش نفت تامین شود!!!

البته بایستی به این نکته هم اشاره کرد که انعقاد قرارداد و قراردادن تجهیزات کارگاهی در محل پروژه، خود بیش از 5 درصد پیشرفت فیزیکی به حساب می‌آید که در واقع باید گفت اتفاق قابل بیانی در پیشبرد عملیات اجرایی سد رخ نداده است!

با این اوصاف اینگونه بنظر میرسد تکمیل پروژه سد معشوره تا پایان دولت سیزدهم رویایی بیش نیست و پروژه هدف استاندار زیویار در این دولت نه تنها راه به جایی نبرده، بلکه برای ادامه با اما و اگرهای فراوانی دست به گریبان شده است.

 

کدخبر: 867542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟