افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی در سنندج

به گزارش رکنا از کردستان؛ رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در مراسم کلنگ زنی اولین مدرسه اوتیسم کردستان که با حضور اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: در سطح استان هیچ مدرسه‌ی تخصصی برای دانش‌آموزان اوتیسمی وجود ندارد و احداث این مدرسه به عنوان اولین مدرسه اوتیسم استان بسیار ضروری است.

طالب محمدی افزود: ۱۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ نفر دچار اختلال اوتیسم هستند.

محمدی گفت: در حال حاضر ٤۲ نفر از دانش‌آموزان اوتیسمی در شیفت مخالف یکی از مدارس ناحیه ۲ سنندج تحصیل می‌کنند.

وی افزود: این مدرسه ۱۰ کلاسه در زمینی به مساحت سه هزار و ٦۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان با همت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان احداث خواهد شد.

افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه در شهرک صنعتی سنندج ۴ (سرنجیانه)

استاندار کردستان در ادامه به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در شهرک صنعتی سنندج ۴(سرنجیانه) حضور یافت که در مراسم افتتاح شبکه روشنایی معابر اصلی این شهرک، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار داشت: این شهرک صنعتی در دو فاز به مساحت ۷۵ هکتار و ۱۱۰ هکتار، تعریف شده است که در فاز اول ۲٤۱ قرارداد تعریف شده و در حال حاضر ۳۰ واحد مشغول به ساخت و ساز می‌باشند.

حمید رضا امانی تصریح کرد: شبکه روشنایی معبر اصلی شهرک صنعتی سرنجیانه با طول ۱/۵ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره‌داری می‌رسد.

 

کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی و یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی سرنجیانه

 

کلنگ زنی و احداث ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی این شهرک در زمینی به مساحت ٤۰۰ متر مربع مساحت و با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، یکی دیگر از برنامه‌های  امروز استاندار کردستان بود.

امروز همچنین واحد‌ تولیدی ظروف یکبار مصرف، در زمینی به مساحت دو‌ هزار و ٤۳۰ مترمربع و اعتبار ۵ هزار میلیون ریال کلنگ زنی شد که  به گفته مدیر عامل این واحد تولیدی؛ با راه‌اندازی این مجموعه، زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم و تولید سالانه ۱.۵ تا ۲ تن ظروف یک بار مصرف فراهم خواهد شد.

 

افتتاح گاز شهرک صنعتی سنندج ۴

طرح گازرسانی به شهرک صنعتی سرنجیانه نیز با حضور استاندار کردستان طی مراسمی افتتاح شد که مدیر‌ عامل شرکت گاز کردستان در این آیین ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت:  در قالب مصوبه شورای اقتصادی در طول سه سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در استان به شبکه گاز سراسری متصل شده است.

احمد فعله گری گفت: انتقال به ورودی شهرک‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت گاز است که امروز این کار با هفت میلیارد تومان اعتبار، در این شهرک انجام شده است.

وی افزود: ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت پنج هزار  متر مربع در ورودی این شهرک نصب شده است و در حال حاضر تمام ۱۹ شرکت صنعتی استان با ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی به شبکه گاز متصل است.

 

۴۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی کردستان صاحب خانه شدند

 

 همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار کردستان، ۴۸ واحد مسکن مددجویی به افراد تحت پوشش در سنندج تحویل شد.

مدیر کل بهزیستی کردستان روز یکشنبه در آیین تحویل ۴۸ واحد مسکن در سنندج اظهار داشت:از این تعداد واحد مسکونی ۳۳ واحد به خانواده‌های زن سرپرست خانوار و ۱۲ واحد به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول واگذار می شود.

 رسولی گفت: از تعداد واحدهای تحویل داده شده، سه واحد نیز مربوط به خانوارهای دارای ایتام است.

مدیر کل بهزیستی کردستان گفت:به مناسبت دهه فجر ۹۹ طرح اشتغالزایی برای ۱۰۷ نفر و با ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. که برای ساخت این واحدها بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده که ۶ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض و ۱۴ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان نیز آورده متقاضیان بوده است.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 867276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟