ظرفیت های فرهنگی بر اساس اصول اعتقادی و مبنا هایی ملی مورد استفاده قرار گیرند

به گزارش رکنا از لرستان ؛ دکتر زیویار در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در مصاحبه با روابط عمومی ضمن تبریک به مناسبت ایام پر برکت ماه رجب و اعیاد خاصی که در آن قرار دارد، سالروز تولد امام جواد(ع)و میلاد با سعادت امام علی (ع)و تقارن این ایام با دهه مبارکه فجر را تبریک و تهنیت گفت.

 استاندار لرستان دهه مبارکه فجر را سالروز تولد ملت ایران نامید و گفت: واقعه ای که از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن رقم زده شد، شاید متفاوت با همه وقایع و تحولات تاریخ مردم کشورمان باشد که به همین جهت جای تبریک دارد و باید گرامی داشته شود.

 استاندار لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این جلسه با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد و دستگاه های عضو با دو دستور کار برگزار شد.

 دکتر زیویار افزود: دستور کار اول مربوط به ساماندهی امور آرامستان ها شامل مراسم  تدفین،خاکسپاری و ملزومات آن بود که مقرر شد در آینده نزدیک توسط دستگاههای اجرایی طرحی آماده شود تا چنانچه کسی عضوی از خانواده خود را از دست دهد  امکانات لازم به سهولت در اختیار آنان قرار داده شود و علاوه بر آن جنبه های شرعی نیز مورد توجه بیشتر قرار گیرند که این طرح بزودی از طرف دستگاه‌های مربوطه آماده می‌شود و در جلسات بعدی مصوب خواهد شد.

 استاندار لرستان پیگیری ظرفیت‌های فرهنگی استان را دستور کار دوم معرفی کرد و افزود: از آنجا که دو ماه پایانی سال مقارن با ماههای مبارک رجب و شعبان است لازم است مردم ظرفیت های فرهنگی را بر اساس اصول اعتقادی و مبنا هایی که کشور مان دارد مورد استفاده قرار دهند.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 866509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟