افتتاح 132 پروژه در حوزه برق همدان

به گزارش رکنا از همدان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با تلاش بی وقفه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به منظور خدمت رسانی بیشتر به مردم شریف استان تعداد 152 پروژه برق‌رسانی در استان کلنگ‌زنی و بهره‌بردای می‌شود.

علی سهرابی‌بیدار اظهار داشت: این تعداد پروژه از هفته دولت تا کنون آماده بهره‌برداری شده که از این تعداد 23 پروژه با اعتبار 26 میلیارد تومان متعلق به شهرستان همدان است.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با این دهه، 20 پروژه برق‌رسانی با اعتبار 30 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

شرکت برق

وی با یادآوری اینکه، اولویت اصلی در پروژه های امسال محرومیت زدایی، هوشمندسازی و ارتقا شاخصهای کیفی در بهینه سازی و پایداری شبکه است، گفت: ۸۵ کلید قطع و وصل هوشمند برروی شبکه برق‌رسانی استان نصب شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال این تعداد به ۳۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت برق استان همدان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در استان بیش از ۸۰۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۰ درصد آن معادل ۶۴۴ هزار مشترک با تعرفه خانگی هستند و ۳۰ درصد برق استان در این بخش مصرف می‌شود.

سهرابی با تأکید بر اینکه در بخش عمومی 32 هزار مشترک است که معادل 4 درصد کل مشترکان است و 6.3 درصد مصرف را داریم عنوان کرد: 13 هزار و 500 مشترک کشاورزی هستند که از نظر تعدادی 1.7 درصد مشترکان را شامل می‌شوند که معادل مصرف آنها بیش از 43 درصد مصرف انرژی است.
وی با بیان اینکه 6 هزار و 600 در بخش صنعت است که معادل 8 دهم درصد مشترکان را شامل می‌شود و 12 درصد مصرف برق استان در این بخش است گفت: در سایر مصارف 104 هزار مشترک وجود دارد که 13 درصد کل مشترکان را در بر می‌گیرد و 7 درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه در حال حاضر مصارف روشنایی معابر دارای کنتور هستند که بیش از 3 هزار یعنی نیم درصد مشترکان را شامل می‌شوند خاطرنشان کرد: این بخش 1.7 درصد مصرف انرژی را دارند و در این بخش نیز کنترل و مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه 217 روستا در دستور کار جابجایی پایه و اصلاح شبکه برق قرار گرفته و 2 هزار و 200 پایه در برنامه جابه‌جایی است و برنامه‌ها صد درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد خاطرنشان کرد: احداث شبکه روستایی برای متقاضیان جدید را داریم و 30 کیلومتر احداث شبکه برق روستایی در برنامه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه امسال یک‌هزار و 500 دستگاه چراغ را در روستاها نصب کردیم، افزود: 86 میلیارد تومان اعتبار اصلاحات شبکه را داشتیم و در حال حاضر 526 کیلومتر تعویض را انجام دادیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه 26 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نرخ انرژی توزیع نشده داریم خاطرنشان کرد: در راستای تأمین خدمات در محل و نزدیک شدن خدمت‌رسانی، 15 اکیپ محور روستایی و 4 دفتر خدمات روستایی فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار انشعاب جدید در سال جاری اضافه شده است، گفت: تعرفه صنعتی با رشد ۴.۱ درصدی، در طول یک سال گذشته، بیشترین رشد را در بخش تعرفه های این شرکت داشته است.

وی با بیان اینکه 19 هزار و 663 کیلومتر طول شبکه برق استان همدان است، اظهار داشت: تعداد پست‌های توزیع برق استان 18  هزار و 315  دستگاه است که 2 هزار و 427  مگا ولت آمپر برق مشترکان را تامین می‌کند.

سهرابی‌بیدار تصریح کرد: تلفات انرژی برق در استان، از 9.5  درصد به 9.23 درصد کاهش یافته است که هرچقدر تلفات کمتر باشد مدیریت صحیح را نشان می‌دهد.

سهرابی با تأکید بر اینکه به درخواست مشترکان توجه خاصی شده و پل ارتباط دوسویه با مشترکان سامانه «برق من» است و بسیار حائز اهمیت افزود: درخواست‌هایی که در این شبکه یا سامانه 121 انجام می‌شود در کوتاه‌ترین زمان پاسخ‌گویی می‌شود و در حال حاصر سقف پاسخ‌گویی سه روز است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: 8 نیروگاه خورشیدی در حال حاضر فعال است و استان همدان اخیرا جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر را کسب کرد. وی افزود: 11.7 درصد نیروگاه خورشیدی کشور در همدان است که امیدواریم این جایگاه را از دست ندهیم.

برق
سهرابی با بیان اینکه در راستای تأمین و بحران آب 33 حلقه چاه را برق دار کردیم تا به آب شهری وصل شوند و کار هر کدام از چاه‌ها نیز حداکثر دو روز بود گفت: 41 کلیومتر اصلاح و احداث شبکه خط هوایی انجام شد و یک رکورد در نصب شبکه‌های برق داشتیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 866167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟