مدارس سبز ، اقدامی برای دوستی با محیط زیست / در ایلام مطرح شد

به گزارش رکنا از ایلام :جلال حمره مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام در نشست با جمعی از نمایندگان و اولیا دانش آموزان با اشاره به برنامه ریزی برای نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس این استان گفت : در حال حاضر ساخت  ۴۸ باب فضای آموزشی و ورزشی با اعتباری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در سطح استان در دست اجرا است.

وی با تاکید بر استفاده از علوم نوین مهندسی و دوست دار محیط زیست ، این اقدام را در راستای توجه به سند بنیادین آموزش و پرورش به منظور ساخت مدارس همسو با محیط زیست دانست و افزود : مدرسه سبز علاوه بر ارائه دروس لازم به دانش آموزان به آن‌ها روش‌های سازگاری با محیط زیست را آموزش میدهد‌ و دانش آموزان را با نحوه مدیریت انرژی و چگونگی حفاظت از منابع خدادادی و محیط زیست آشنا می‌نماید.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام تاکید کرد: در سال جاری ۲۸ فضای آموزشی و ورزشی با ظرفیت ۱۱۲ کلاس و زیر بنای ۱۸ هزارو ۱۱۵ متر مربع و اعتباری معادل ۱۲۲ میلیارد تومان تحویل آموزش داده شده است.

وی در ادامه به افتتاح ۲۲ فضای آموزشی و ورزشی در دهه مبارک فجر اشاره و اظهار کرد :  برای ساخت این اماکن ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

در ادامه نیز اعضا به بیان برخی از مشکلات و راهکارها برای توسعه مدارس استان پرداختند.بیش از یکصد دانش آموز در بیش از هزارو ۳۰۰ فضای آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

کوثر موسوی/ایلام 

 

کدخبر: 865847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟