برای اولین بار درکشور موتورسیکلت توقیفی قاچاق دراختیار ضابطین قرار گرفت

به گزارش رکنا از قزوین، نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  با حضور علی جمادی معاون قضایی دادستان و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ، مظفری مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، حسین رجبی دادستان، شعبانی رئیس کل دادگستری، رحمانی معاون اقتصادی استانداری و تعدادی از تولیدکنندگان در دادسرا تشکیل شد.

حسین رجبی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تاکنون ۸۵ نشست برگزار کرده که ماحصل آن ۱۱۶ مصوبه بوده است.

sasasas

رجبی خاطرنشان کرد: بدون شک با احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید در صنایع از طریق حل مشکلات سرمایه گذاران و فعالان تولید می تواند با اشتغالزایی منجر به کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی شود.

وی بیان کرد:  تاکنون با پیگیری های این ستاد و حمایت های انجام شده دستگاه قضا شاهد احیای ۴۱ واحد تولیدی تعطیل شده در استان قزوین بودیم.

رجبی اضافه کرد: در صورت افزایش تعداد اشتغال در استان می توانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم و هزینه های جانبی را بشدت کمتر کنیم.

دادستان قزوین یادآورشد: برای رفع 473 واحد صنعتی اقدام و 41 شرکت احیا شد و توانستیم زمینه اشتغال مجدد 4222 نفر را در این واحدها مهیا کنیم.

 

photo_2023-01-29_18-59-46asaaa

 ۶۷ فقره پرونده مهم باید تعیین تکلیف شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: گاهی دسترسی به متهمان نیست و کار طولانی می شود که بررسی ها نشان می دهد دراستان قزوین تعداد ۶۷ فقره پرونده مهم وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه یادآور شد: پیشنهاد اهالی تولید برای مسایل و مشکلات بخش صنعت به طور حتم مورد توجه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.

جمادی تصریح کرد: قزوین در ردیف ۵ استان صنعتی کشور و سرآمد در بخش تولید و اشتغال است و تولیدات منحصر بفردی دارد که انتظار داریم در این منطقه برای حمایت از تولید دلخلی مبارزه با قاچاق کالا جدی گرفته شود.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه یادآورشد: در قزوین باید از روشهای موثری استفاده کنیم و با هماهنگی بیشتر با محوریت قضایی پرونده های قاچاق سازمان یافته را با جدیت مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی اظهارداشت: باید مبارزه با قاچاق در استان را با تلاش بیشتری به سرانجام برسانیم و رسیدگی به پرونده ها در سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی در کمترین زمان صورت گیرد.

وی گفت: در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای حفظ بیت المال را هم داریم که باید به طور متوازن به وظایف قانونی خود عمل کرده و از اموال دولت صیانت کنیم لذا با کسانی که اهلیت در تولید را ندارند و بخواهند حقوق دولت را تضییع کنند برخورد می کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: با کمک دستگاه قضایی ضمن رفع مشکلات 10 هزار و 259 واحد صنعتی برای احیای 528 واحد تعطیل شده نیز اقدام شده است.

 

gtyt6t7

برخی از مشکلات  تولید کنندگان مربوط به بانکهاست 

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: خشی از مشکلات مربوط به بانکهاست و معمولا مدیران تلاش می کنند تا موانع را بردارند اما گاهی موانع قانونی داریم و دستمان بسته است.

شعبانی افزود: این جلسات تسهیل گر و کمک کننده است و بسیار اهمیت دارد و باید از شرکت های دانش بنیان هم حمایت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همه ما احساس وظیفه می کنیم تا در مسیر حل مشکلات تولید گام برداریم و با استفاده از ظرفیت های قانونی تسهیل گر امور باشیم.

وی گفت: ما در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای حفظ بیت المال را داریم، بنابراین باید به طور متوازن به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی الهام گرفته از بیانات مقام معظم رهبری است تا مشکلات تولید حل شده و اشتغال پایدار ایجاد شود.

لیلا بیگدلی /قزوین 

 

کدخبر: 865696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟