چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ گودرز بابا عباسی در خصوص احداث چهارخطه‌ های منتهی به مرکز لرستان ، اظهار کرد : چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت (خضر- فرودگاه) یکی از زیرپروژه‌های لرستان بوده که محل اجرای آن خرم‌آباد بوده است.

وی با بیان اینکه آسفالت محور (خضر- فرودگاه) تا سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، بیان کرد: براساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده این پروژه تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت : تهیه و نصب علائم ایمنی حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) محور خرم‌آباد – کوهدشت – دم زانوگه نیز تا سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

باباعباسی عنوان کرد: مسیر کوهدشت به دم زانوگه ۱۸ کیلومتر بوده که پنج کیلومتر آن عقد قرارداد شده و نیاز است اعتباری برای این بخش اختصاص داده شود.

وی گفت: یکی دیگر از زیرپروژه‌های چهارخطه‌های منتهی به مرکز لرستان تقاطع غیرهمسطح کنار گذر جنوبی خرم‌آباد(سپاه، سنگبری، تلوری- نوژیان) است که محل اجرای آن خرم‌آباد بوده و براساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به مرحله افتتاح خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: تکمیل واریانت چنار محور خرم‌آباد- کوهدشت به طول ۴.۷ کیلومتر بوده که تاکنون ۲۳۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴ هزار میلیارد ریال است.

باباعباسی اضافه کرد: اجرای تقاطع غیرهم‌سطح  سه راهی پتروشیمی که محل اجرای آن خرم‌آباد است و تاکنون ۰.۰۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده این پروژه تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: حذف نقاط حادثه‌خیز، کاهش چشمگیر تصادفات شدید رخ به رخ، تسهیل در تردد زائرین کربلا که از این مسیر به ایلام و سپس عتبات عالیات سفر می‌کنند، ایمن سازی مسیر و صرفه‌جویی در زمان تردد از توضیحات فنی طرح مذکور است.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 865522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟