جمع آوری ۶۵ درصد زکات توسط مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد

به گزارش رکنا از ایلام:حبیب‌اله آسوده در همایش زکات ایلام اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی و قرآنی در اموال همه ما حقی معلوم برای زکات و کمک به فقرا وجود دارد که باید آنرا ادا کنیم.

وی افزود: در بازدید هایی که از خانواده های مددجو در ایلام داشتیم شاهد اجرای طرح‌های اشتغالزایی دامداری از محل زکات دام بودیم که این موارد باید الگویی برای دیگر استان های کشور باشد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: همه بزرگان دین و مسئولان نظام تأکید دارند که در صورت پرداخت زکات، فقر از کشور ریشه کن می شود و ما وظیفه داریم موانع این مسیر. ا برداریم.

وی ادامه داد: از جمله موارد تبلیغ زکات این است که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند. از مبلغین دینی و مبلغین زکات هم انتظار داریم که برکات فراوان و زیبایی های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت زدایی را در پی دارد.

آسوده  تاکید کرد: از مسئولان و فرمانداران تقاضا داریم که در امر زکات پای کار باشند و در اجرای برنامه های زکات پیشگام باشند. کمیته امداد از چند مسیر منابع مردم را راهبری می کند که یک مورد مهم آن زکات است که کمیته امداد مسئولیت اجرایی آن را بر عهده دارد

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد کشور  عنوان کرد: ۶۵ درصد زکات جمع آوره شده توسط مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد جمع آوری و همه آن در مناطق جمع آوری شده هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در نه ماهه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

آسوده  در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۴۰۰ میلیارد تومان از طرف حامیان نیکوکار بعنوان طرح اکرام به ایتام و فرزندان نیازمند کمک شده است این مبالغ توسط مردم بصورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شده است.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 864557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟