آغاز  آموزش سواد دیجیتال به ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، نقی سیاهکالی مرادی در این باره اظهارداشت: اجرای طرح آموزش سواد دیجیتال ، علوم رایانه و مهارت برنامه‌نویسی به ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در مدارس استان قزوین آغاز شد.

در اجرای این طرح 155 هزار دانش‌آموز استان قزوین به همراه 574 نفر آموزگار و معلم از نظر سواد دیجیتال و مهارت برنامه‌نویسی توانمند می‌شوند.

وی اضافه کرد: اطلاع‌ رسانی، آموزش سواد فضای مجازی و ترویج محتوا و خدمات موجود در محیط مجازی صیانت ‌شده و نحوه استفاده از امکانات تعبیه شده در این محیط از جمله اهداف اجرای این طرح است.

image_2022_2_1-18_44_12_102_gPF

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در گام نخست اجرای این طرح 28 نفر از آموزگاران علاقه‌مند و دارای صلاحیت در دوره توانمندسازی مربی راهبری طرح شهید همت شرکت کرده اند.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در گام دوم این طرح که در روزهای آینده آغاز می‌شود، مربی‌ راهبران اقدام به آموزش آموزگاران مدارس مجری و در گام سوم آموزگاران مدارس مجری نسبت به آموزش دانش آموزان کلاس خود اقدام می ‌کنند.

وی یادآورشد: با توجه به گذراندن دوره‌های آموزشی مربی راهبران، مراسم افتتاحیه گام دوم و سوم این طرح به طور همزمان در تمام مدارس الگویی نواحی و مناطق 14 گانه در روز دوشنبه یازدهم بهمن با حضور رؤسای ادارات و معاونان آموزشی و مدیران مدارس مجری، راهبران آموزشی تربیتی و سرگروه های آموزشی برگزار می‌شود.

منبع:روابط عمومی آموزش وپرورش

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 864511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟