محکومیت قضایی آب و فاضلاب شهری دهدشت به دلیل عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی

 به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ اسلام جاودان خرد گفت: در بازدیدی که کارشناسان محیط زیست از تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان داشتند ، متاسفانه پساب خروجی تصفیه خانه ، بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی و بدون هر گونه تصفیه فیزیکی و شیمایی در محیط پیرامون رها شده و جاری است .

جاودان خرد افزود : علی رغم اخطاریه زیست محیطی آنالیز آلایندگی زای پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری دهدشت همچنان تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می شد که محیط زیست از طریق مراجع قضایی اقدام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : نمونه برداری از پساب خروجی و آنالیزهای صورت گرفته حاکی از آلایندگی زای بودن این پساب را داشت، لذا مطابق با قانون به مسئولان تصفیه خانه، اخطاریه مدت دار زیست محیطی صادر شد و در اخطاریه بر فوریت رفع آلایندگی در مهلت مقرر تاکید شد .

جاودان خرد با اشاره به اینکه سلامتی مردم برای محیط زیست بسیار حائز اهمیت است بیان کرد : پس از انقضاء مهلت مقرر در دومین بازدید که کارشناسان محیط زیست دهدشت از تصفیه خانه داشتند، متاسفانه مشاهده شد ، پساب همچنان در محیط پیرامون و آب های سطحی رها شده ، لذا با توجه به ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، ماده 688 قانون مجازات اسلامی و ماده 18 قانون مدیریت پسماند، محیط زیست شهرستان دهدشت با تنظیم شکوائیه ای از مراجع قضایی خواهان برخورد جدی با موضوع شدند .

وی تصریح کرد : مراجع قضایی با محرز شدن بزه انتسابی حکم به محکومیت مسئولان وقت تصفیه خانه این فاضلاب را صادر کردند.

وی ضمن تشکر از مراجع قضایی ،از مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری دهدشت خواست هر چه زودتر نسبت به ساماندهی پساب خروجی تصفیه خانه اقدام کنند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 864021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟