طرح سنجش سلامت باعث ارتقای کیفیت آموزشی و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی می شود

به گزارش رکنا از هشترود؛ زیداله رضایی در این جلسه  به اهمیت طرح سنجش در پایش دانش آموزان ورودی و در نتیجه ارتقا خدمات آموزشی ویژه به دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و  گفت: اجرای این طرح همکاری و همدلی نهادهای دخیل و اولیا محترم را می طلبد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی گفت: غربالگری و تعیین جایگاه دانش آموزان باعث جلوگیری از مشکلات در طول سالتحصیلی و پیشگیری از بروز تشدید بیماری های خواهد شد و عامل اصلی در جلوگیری از بازماندگی تحصیلی خواهد بود.

وی افزود: این طرح در مراکز مشکلات ویژه یادگیری و از ۱ بهمن آغاز خواهد شد و تا اواخر سال تحصیلی ادامه خواهد یافت.

رضایی با اشاره به هزینه ۶۰۰ هزار ریالی برای سنجش هر دانش آموز گفت: این پرداخت امسال از طریق درگاه های اینترنتی خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی گفت: فرم سنجش کلاس اول ابتدایی باید قبل از مراجعه به پایگاه های طرح سنجش سلامت توسط مدیران مدارس در اختیار والدین نوآموز قرار بگیرد.

زیداله رضایی با بیان اینکه سنجش سلامت باعث جلوگیری از مشکلات در طول سال تحصیلی می شود گفت: این طرح باعث ارتقای کیفیت آموزشی و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی می شود.

این مقام مسئول افزود: در مرحله سنجش کودکان باید انقلابی عمل کرده و در تصمیم های خود دقت اساسی به کار بگیریم چرا که تعیین مسیر زندگی و حتی سرنوشت یک کودک منوط به دقت ما در سنجش آنهاست.

وی در پایان گفت: هدف از سنجش دانش آموزان غربالگری است و رویکرد ما در آموزش ابتدایی شناسایی دقیق و مساعدت در حل و فصل مشکلات دانش آموزان عزیز است.

 

اسماعیل رحیمی / هشترود 

کدخبر: 862474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟