نوبت گیری ۷۴ درصد کلاس اولی‌ها در پایگاه های سنجش

آموزش و پرورش / سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه بازدید از دو پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهر مشهد اظهار کرد: تاکنون ۷۸۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با ۷۴ درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور نوبت‌گیری کرده‌اند.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: ۴۴۲ هزار نوآموز معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تاکنون مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته‌اند.

حسینی گفت: تاکنون ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود ۸ درصد به پایگاه های تخصصی هوش ارجاع شده اند که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از این میزان سنجش در پایگاه‌های تخصصی هوش ۷ هزار نوآموز عادی ، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شده‌اند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شده‌اند.

معاون وزیر با اشاره به آمار سنجش استان خراسان رضوی اظهار داشت: در استان خراسان رضوی تاکنون ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کرده‌اند و ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاه‌های سنجش این شهر، آمار استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین است که نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد‌.

حسینی با بیان اینکه سنجش در تمامی پایگاه ها با تدابیر کامل بهداشتی انجام می شود، اظهار داشت: دو شیفته شدن پایگاه‌ها و فعالیت این پایگاه ها در روز های جمعه به تسریع روند سنجش می تواند کمک کند.

وی افزود: ۲۰۰ پایگاه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال‌ جاری اضافه شده است.

حسینی ادامه داد: پیش‌بینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها از ۴ به ۵ ساعت، پرداخت الکترونیکی وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاه‌ها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه‌ از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی شروع شده است اظهار کرد: میزان پوشش در سال گذشته به ۹۷ درصد رسید و در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی هدف‌گذاری شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی یکی از بسته های تدوینی آموزش و پرورش استثنایی است، گفت: یکی از راه های مداخلات بهنگام طلایی کاهش سن سنجش نوآموزان است و برای شناسایی به موقع و مداخلات بهنگام باید سنجش را به بدو تولد رساند.

وی گفت: راه اندازی یک پایگاه سنجش در استان‌های کشور یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: برای رسیدن به استاندارد در برنامه سنجش، پایگاه جامع آزمون‌های استاندارد سنجش در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟