از زایمان در خانه تا عملیات 4 ساعته اورژانس کرمانشاه برای نجات یک مادر

به گزارش رکنا از کرمانشاه، اکبر آزادی اظهار داشت: از ابتدای امروز با توجه به مسدود بودن راه‌ها و بارش برف سنگین توسط اورژانس و با همکاری هلال احمر، چهار مادر باردار از مناطق سخت‌گذر و روستایی به بیمارستان های شهرستان کرمانشاه منتقل شدند.

وی افزود: یکی از این ماموریت ها متعلق به روستای «سیدکریم کوزران» بود که این ماموریت حدود چهار ساعت به طول انجامید که نهایتاً با همکاری هلال احمر، مادر باردار با وضعیت مطلوب تحویل مراکز درمانی گردید.

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه در ادامه گفت: ۲ مورد از ماموریت ها متعلق به بخش کوزران بود که یک مورد از آنها به بیمارستان حکیم و مورد دیگر به بیمارستان معتضدی منتقل گردید و ماموریت بعدی انجام شده نیز متعلق به روستای سرفیروزآباد بود که مادر باردار با شرایط مطلوب به بیمارستان معتضدی کرمانشاه منتقل شد.

آزادی اضافه کرد: ماموریت دیگری که به همکاران فوریت های پزشکی شهرستان سنقر داده شد در روستای گردکانه شهرستان سنقر بود که قبل از رسیدن آمبولانس مادر زایمان و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبود.

وی در پایان توصیه کرد: مادران بارداری که در شرایط زایمانی هستند در صورت امکان به روستاهای نزدیکتر نسبت به شهرستان های خود نقل مکان کنند تا در صورت نیاز اقدامات اورژانسی برای آنها صورت گیرد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

کدخبر: 861870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟