شمارش زمستانی پرندگان مهاجر در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛اسلام جاودان خرد با بیان اینکه به مدت پنج روز در بیش از ۱۷ سایت پرندگان آبزی و کنار آبزی استان شامل؛ رودخانه ها، سدها و تالاب های استان شمارش خواهند شد، اظهار کرد: همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی با هدف جمع آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد و تنوع گونه ها و تغییرات جمعیت هر گونه، با همکاری اداره حیات وحش، یگان حفاظت و ادارات شهرستانی تابعه در سایت های پرنده پذیر، شمارش زمستانه آغاز شد.

جاودان خرد عنوان کرد: هدف دوم از این سرشماری شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیتی و برنامه ریزی حفاظتی گونه های مهاجر زمستانی خواهد بود، ضمن آنکه در این سرشماری منابع آبی، سلامت پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می گیرد.

وی گفت: در هفت شهرستان استان، حضور پرندگان مهاجر در تالاب ها، آبگیرها و زیستگاه های زمستان گذران مورد رصد، پایش و شمارش قرار خواهد گرفت. 

 به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، جاودان خرد ابراز کرد: باتوجه به شرایط جوی متفاوت امسال استان از مردم تقاضامندیم، همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده، پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می آورند و در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 861851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟