امدادرسانی به ۴۹۴ حادثه‌دیده برف و کولاک در قزوین

به گزارش رکنا از قزوین ، حسین خوئینی در این رابطه اظهار داشت: در ۱۲ ساعت گذشته در سراسر استان، ۴۹۴ حادثه دیده گرفتار در برف و کولاک به همت ۱۵۰ نفر از پرسنل و نیروهای عملیاتی و نجاتگران جمعیت هلال احمر در سطح استان امدادرسانی شدند.

IMG_20230115_185032_501

IMG_20230115_185031_877

IMG_20230115_185032_516

وی افزود: در این راستا نیروهای عملیاتی و نجاتگران این جمعیت در ۱۲ ساعت گذشته با مشارکت ۱۱ تیم به ۱۰۸ خانوار امدادرسانی کرده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به اینکه نجاتگران این جمعیت ۱۰ عملیات امدادی را در این بازه زمانی انجام داده‌اند، گفت: ۵ نفر متاثر از برف و کولاک نیز به مناطق امن منتقل و اسکان اضطراری یافته‌اند و به ۱۳۴ نفر نیز طی این مدت امدادرسانی شده است.

خوئینی ادامه داد: ۳ تیم توانا و ۳ تیم واکنش سریع جهت عملیاتهای ویژه و کوهستان‌ و یک تیم آنست با دو قلاده سگ و یک فروند بالگرد حاضر در استان در حالت آماده باش می باشند تا در صورت نیاز به هموطنان عزیز خدمت رسانی کنند.

وی از آمادگی کامل هلال احمر برای اسکان مسافرین و در راه ماندگان احتمالی در پایگاههای امداد و نجات، مساجد و مدارس خبر داد و تأکید کرد: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان از مسافرت پرهیز کنند و به ویژه به سمت مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور حرکت نکنند و در صورت بروز حادثه با شماره امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ تماس بگیرند.

خوئینی در پایان گفت: جمعیت هلال ‌احمر به صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال رصد سوانح جوی احتمالی و امدادرسانی به مردم حادثه ‌دیده است و خدمت رسانی به افراد حادثه دیده به عنوان وظیفه انسانی در صدر فعالیتهای جمعیت هلال احمر می باشد.

 

منبع: روابط‌عمومی هلال احمر

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 861589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟