پایگاه های هلال احمر قزوین آماده اسکان اضطراری درراه ماندگان احتمالی است

به گزارش رکنا ازقزوین ، حکمت الله هاشمی افزود: این پایگاه ها مجهز به وسایل گرمایشی و همچنین پتو و جیره غذایی هستند.

وی اظهار داشت: در تمامی پایگاه های جمعیت هلال احمر قزوین ظرفیت اسکان درراه ماندگان به طور میانگین از ۵۰ نفر به بالا وجود دارد و در برخی پایگاه های مستقر در گردنه ها که حادثه خیز هستند این گنجایش برای ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین گفت: تاکنون مورد خاصی از در راه ماندگی مسافران نداشته ایم اما پیش بینی می شود امشب و با برودت هوا با درراه ماندگان احتمالی مواجه و به آنها امدادرسانی شود.

هاشمی اظهار داشت: مسافران در شرایط نامساعد جوی مانند بارش سنگین برف و کولاک و هرجا که احساس ناتوانی در ادامه مسیر پیدا کنند و یا خودروی آنها دچار نقص فنی شود می توانند با تماس با ۱۱۲ برای اسکان اضطراری در نزدیک ترین پایگاه هلال احمر درخواست کنند.

علاوه بر پایگاه های جاده ای هلال احمر براساس هماهنگی های به عمل آمده امکان اسکان مسافران در راه مانده در مساجد بین راهی نیز وجود دارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان قزوین با بهره مندی از ۱۵ تیم ثابت جاده ای و یک تیم کوهستان به همراه چهار تیم عملیاتی واکنش سریع و امداد هوایی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در خدمت شهروندان استان و مسافران هستند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع:روابط عمومی هلال احمرقزوین

کدخبر: 861410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟