لزوم ارائه تسهیلات حمایتی به مالکین تاکسی های پیکان در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، محسن حق شناس در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد پیرامون آیین نامه طرح خروج خودروی تاکسی پیکان از شهر قزوین اظهار کرد: اعتقاد من این است که نیمی از صاحبان  ۷۶ تاکسی فرسوده پیکان توان پرداخت آورده ۱۴۰ میلیون تومان و اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای جایگزینی خودروی خود را ندارند و به همین خاطر شورای شهر با برخورد قهری برای جایگزین کردن این خودروها موافق نیست.

وی افزود: در پیوست لایحه سازمان تاکسیرانی آمده که هزینه تمدید پروانه فعالیت رانندگان این تاکسی‌ها ۲ برابر سایر تاکسی‌های فعال در ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین محاسبه شود که این لایحه با توجه به مصوبه وزارت کشور غیرقانونی است و اگر می‌خواهیم رانندگان را ترغیب به نوسازی تاکسی کنیم، باید به سراغ سیاست‌های تشویقی برویم.

photo_2023-01-14_03-11-31

نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است که شهرداری قزوین در قبال سپرده‌هایی که در بانک‌های مختلف دارد، پرداخت درصدی از اقساط تسهیلات تاکسی‌های فرسوده را به عهده بگیرد تا رانندگان تاکسی‌های پیکان راغب به اخذ تسهیلات و نوسازی تاکسی فرسوده خود شوند.

وی همچنین خواستار بررسی پیوست این لایحه در جلسه ای جداگانه شد و گفت: بایستی پیوستهای آیین نامه طرح خروج خودروی تاکسی پیکان مصداق های قانونی داشته باشد وبرخورد قهری نیز در این خصوص صورت نگیرد.

photo_2023-01-14_03-14-33

ساماندهی وانت بارها و دسفروشان سطح شهر با نگاه حمایتی انجام شود

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: مدیریت شهری قزوین با نگاه حمایتی،نسبت به ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و دستفروشان در سطح شهر قزوین اقدام نماید.

ولی چگینی اظهارکرد: وانت بارهای میوه فروش و دستفروشان باعث بروز ترافیک شهری در قزوین به ویژه در نقاط مرکزی شهر شده اند و ساماندهی آن ها از سوی شهرداری با همکاری دستگاه های مربوط ضروری است.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان وانت‌بارهای عرضه میوه در سطح شهر قزوین اظهار داشت :انتظار ما از شهرداری قزوین این است که اقدام جدی و ضرب‌الأجلی برای ساماندهی وانت‌بارها داشته باشد، چرا که در حال حاضر این موضوع باعث نارضایتی بخش گسترده‌ای از مردم شهر قزوین شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه حضور بی ضابطه وانت‌بارها ترافیک ساعات عصرگاهی و شبانگاهی در شهر قزوین را تشدید کرده  است، خاطر نشان کرد: باید به نوعی نسبت به ساماندهی وانت بارها اقدام نمود تا معیشت این قشر نیز تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: می توان در مکانهایی ویژه و مشخص،وانت بارها را ساماندهی نمود و برای ساماندهی دستفروشان نیز" شب بازار"  ایجاد کرد.

به گفته رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی وسرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با توجه به در پیش بودن ایام شب عید،فعالیت وانت بارهای میوه فروش و دست فروشان در شهر افزایش می یابد و لذا باید با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و معیشت این افراد اقدامات ساماندهی توسط شهرداری قزوین به گونه ای انجام شود تا هم مشکلات ترافیکی و سدمعبر برطرف شود و هم به معیشت وکاسبی این قشر آسیبی وارد نشود.

 

photo_2023-01-14_03-19-04

لزوم اختصاص بودجه ویژه در شهرداری به امور بانوان و خانواده

رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه بانوان در تمامی سازمانهای شهرداری قزوین تاکید نمود.

مهری السادات تقوی افزود: زنان نیمی از نیروی انسانی جامعه را با تأثیرگذاری چند برابری نسبت به مردها، تشکیل می‌دهند لذا با نگرش درست و ساختارمند به زنان به عنوان مدیران خانواده و نیروی فعال جامعه می‌توانیم جامعه‌ای سالم و شاد را داشته باشیم.

وی با اشاره به کلیات این اجلاس، افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست به بررسی ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران و کارکرد شهرداری‌ها در ارتقاء سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداختند.

تقوی ضمن انتقاد از اینکه شهردار قزوین مشاور امور بانوان ندارد،خاطر نشان کرد: در این حوزه فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد به دلیل نبود پست مشاور بانوان شهردار ، متاسفانه برنامه های مدونی صورت نمی گیرد و پیگیری امور نیز در مرحله مطالعات و برنامه‌ریزی باقی می ماند.

وی افزود: باید با بهره گیری از تجارب و ظرفیت شهرهای دیگر به ویژه شهرداری تهران،در تمام موضوعات شهرسازی و خدمات شهری توجه ویژه ای به ظرفیت بانوان در مدیریت شهری و نیازهای این قشر داشته باشیم.

تقوی خاطر نشان کرد: تخصصی شدن فرهنگسراها،داشتن نام و برند برای اجرای طرحها و داشتن اتاق فکر می تواند شهرداری قزوین را در پیشبرد اهداف در مسیر توجه به ظرفیت بانوان در امور شهری کمک شایانی نماید.

نایب رئیس کمیسیون‌ بانوان وامور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از ارائه طرح خود پیرامون توجه به حوزه بانوان در برنامه های پنج ساله در امور شهری خبر داد و تصریح کرد: قرار است این طرح به شورا و سپس به شهرداری قزوین ارایه گردد تا مواردی از قبیل ایجاد اداره کل بانوان ، مرکز زنان و خانواده و اختصاص بودجه خاص برای اقدامات هر سازمان در حوزه زنان و تهیه پیوستهای اجتماعی ویژه بانوان مورد توجه  قرار گیرد و اجرایی شود.

وی همچنین خواستار اختصاص ردیف بودجه ویژه بانوان در تمامی سازمانها و معاونتهای شهرداری قزوین شد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 861155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟