برگزاری دوازدهمین همایش ملی «سیره علوی» در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ؛ حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در جلسه هماهنگی دوازدهمین همایش ملی «سیره علوی» که عصر چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه با حضور اعضای برگزار کننده این همایش در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در موضوع معارف اسلامی که از سرچشمه معارف اهل بیت(ع) نشئت می‌گیرد و برگرفته از آموزه‌های حضرات معصومین است از افتخارات ماست.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری یازده دوره از همایش سیره علوی در استان لرستان، افزود: اینکه مراکز علمی و دانشگاه‌های استان ما هر ساله میزبانی این همایش ملی و بین‌المللی را دارند و به همین سبب نخبگان، محققان، اساتید و دانشجویان با نگاه ویژه‌ به منویات و سیره علمی ‌و عملی حضرت امیرالمومنین علی(ع) می‌پردازند توفیقی الهی و حقیقتا باعث خرسندی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما تحقیق و پژوهش در راستای شعار سال و جهاد تبیین است که جزء منویات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی است؛ که این خود باعث معرفت و بصیرت‌افزایی در لایه‌های مختلف جامعه و در ادامه افزایش بصیرت عموم مردم است.

وی افزود: در همایش سال‌جاری توجه خاصی به موضوع بسیار مهم جهاد تبیین و شعار سال شده است؛ با توجه به موضوعات همایش از جمله مبحث حجاب و عفاف، مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با گران‌فروشی و سایر مسائل مربوط به جامعه کنونی از دیدگاه و منظر امام علی(ع) مقالات بسیار خوبی ارسال شده است.

شاهرخی گفت: امید است با برگزاری این همایش که در ۱۳ بهمن ماه سال‌جاری و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار می‌‌شود تمام اهداف همایش محقق شود.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 860601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟