اعلام میزان نوسازی ماشین آلات راهداری / نگاه ویژه به جاده های برف گیر اردبیل
به گزارش رکنا از اردبیل،  امانی گفت: میانگین عمر ناوگان ماشین آلات راهداری در کشور بیش از ۲۵ سال است و نوسازی ماشین آلات راهداری نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است و پیگیر تامین منابع از محل اعتبارات سازمان راهداری و کمک‌های اعتباری دستگاه‌های دیگر هستیم.

وی با اشاره به فرسودگی مزمن ماشین آلات راهداری اظهار کرد: سالیان سال است که این ناوگان نوسازی نشده و صرفاً بازسازی شده است که با پیگیری‌هایی انجام شده و مساعدت رئیس جمهور، دولت مصوبه‌ای داد که بر اساس آن بخشی از ماشین آلات مورد نیاز راهداری را از کارخانجات داخلی و بخشی را از خارج وارد کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز از محل این مصوبه، حداقل ۶۰۰ دستگاه تا پایان سال جاری و مابقی هم در ۶ ماه سال آینده نوسازی شود.

امانی با بیان اینکه استان‌های سردسیر و برف‌گیر از جمله استان اردبیل در اولویت تامین ماشین آلات راهداری هستند، گفت: این استان‌ها با توجه به حجم فعالیتی که دارند، باید بهترین و به روزترین ماشین‌آلات را داشته باشند تا بتوانند به ماموریت ذاتی خودشان که برقراری سهولت و ایمنی در تردد جاده‌ای بویژه در ایام سرد سال است، عمل کنند.

وی همچنین درباره نیروی انسانی شاغل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حدود ۲۲ هزار نفر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاغل هستند که ۱۶ هزار نفر از این تعداد با انواع مدل‌های استخدامی، شرکتی، مشاوره‌ای، ساعتی با سازمان راهداری همکاری می‌کنند و این تعداد باید تعیین تکلیف شوند.

 

کدخبر: 860432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟