رونمایی از سامانه سخا "دستاورد شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه شهرکرد"

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد

دکتر خطیبی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به مولدسازی منابع دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌ها امکانات گسترده‌ای وجود دارد که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: در راستای مولدسازی منابع دانشگاه‌ها سامانه‌ «سخا» به آدرس https://sakha.msrt.ir راه‌اندازی شده است. 

دکتر خطیبی ضمن قدردانی از دانشگاه شهرکرد و اداره فناوری اطلاعات دانشگاه به جهت راه‌اندازی این زیرساخت در سطح کل کشور اظهار امیدواری کرد که این سامانه درزمینه ی اشتراک منابع و خدمات رفاهی بتواند کمک‌های شایانی انجام دهد تا هر چه زودتر به خانواده آموزش عالی نزدیک‌تر شویم.

دکتر افکانه نیز گفت: مدیریت مالی سامانه سخا در اختیار خود دانشگاه‌ها است و تأیید هویت خودکار از طریق سامانه آموزشی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، افزایش بهره‌وری، بهبود سطح و کیفیت خدمات رفاهی، افزایش درآمدهای دانشگاه‌ها و تعامل‌پذیری در مجموعه آموزش عالی را از مهم‌ترین اهداف سامانه سخای وزارت علوم عنوان کرد.

دکتر یاسر پیرعلی از توانمندی‌های اداره فناوری اطلاعات دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در جهت ارائه خدمات به وزارت عتف و سایر دانشگاه‌های کشور خبر داد.

رییس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود: دانشگاه شهرکرد از تمام ظرفیت‌های خود در راستای عملیاتی شدن سامانه سخا استفاده خواهد کرد و نتیجه‌ای مطلوب و اطمینان‌بخش خواهد داشت.

دکتر هادی خسروی مدیر اداره فنآوری و اطلاعات دانشگاه شهرکرد نیز در این اجلاس ضمن نمایش تعدادی از قابلیت‌های نرم‌افزار سخا بیان کرد: این محصول حاصل تلاش شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرکرد است که بیش از ۱۰ سال مطالعه و بررسی علمی و دقیق انجام‌شده است و با استفاده از این سامانه، منابع در دانشگاه شهرکرد به‌ صورت کامل مدیریت‌ شده‌اند. 

گفتنی است: سامانه سخا با محوریت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و با همکاری فنی دانشگاه شهرکرد عملیاتی شد و همه دانشگاه‌ها و مؤسسات زیرمجموعه وزارت علوم به این سامانه متصل خواهند شد.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 859745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟