عده‌ای بیمار و معاند در باره سد چم شیر و تنگ سرخ حرف می‌زنند

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سید علی احمدزاده ظهر امروز (چهارشنبه ۱۴ دی) در خصوص حاشیه‌سازی‌های اخیر برای سد چم شیر، گفت: همه مطالعات توسط کارشناسان صورت گرفته و هیچ رویداد جدید زمین‌شناسی برای سد چم شیر رخ نداده است.

احمد زاده با بیان اینکه سخنان غیر علمی، غیر تخصصی و مسئله‌دار در خصوص این سد زده می‌شود، گفت: چرا باید افرادی که هیچگونه شناخت علمی ندارد در مورد سد تنگ سرخ اظهارنظر کنند؟ چرا کارشناس کامپیوتر یا روانشناسی این سد را ارزیابی می‌کند که هیچ مبنای علمی ندارد.

ممکن است که برخی از افراد علمی هم در خصوص سد نظراتی داشته باشند اما در گذشته به این سوالات پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به اینکه سد چم شیر هیچ مشکلی برای آبگیری ندارد، عنوان کرد: این پروژه در مرحله آغاز نیست که بگویند متوقف کنید بلکه در مرحله پایان و آبگیری است.

  احمدزاده بیان کرد: روزهای اخیر در جلسات هیئت دولت با وزیر نیرو در خصوص سد چم‌ شیر و قبل از آن هم با رئیس جمهور در خصوص سدهای استان صحبت کرده بودم؛ وزیر نیرو به من گفت که «همان نظری که شما در خصوص سد دارید همان نظر را هم ما داریم.»

وی در ادامه افزود: عده‌ای راه می‌افتند و کارهای بزرگ نظام را کوچک، کم اهمیت و یا وارونه جلوه می‌دهند این به چه معناست؟ وقتی دلیل علمی ندارند و تنها جنجال به پا می‌کنند تا کارهای کشور کمرنگ جلوه داده شود و کاری که برای کشور تحول‌زاست آن را آسیب جلوه می‌دهند.

احمدزاده گفت: سد هیچ مشکلی برای آبگیری ندارد متولی ساخت این سد وزارت نیرو است و اگر قرار است شخصی درباره آن اظهارنظر کند فقط وزارت نیرو است.

عده‌ای از پویش‌ها که فقط می‌خواهند جنجال به پا کنند حق اظهارنظر ندارند ما باید منافع کشور و مردم را در نظر بگیریم سد چم‌شیر یک سد بسیار مهم و تحول ساز در کشور است.

وی با بیان اینکه سد آبریز 800 متر مکعب بیشتر از سد چم‌شیر سهمیه آبی برای استان دارد و آن را هم باید احداث کنیم، گفت: سد چم‌شیر در جایی احداث می‌شود که صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد و برای پیشرفت در این حوزه نیاز به سهمیه آب داریم. همچنین پالایشگاه گچساران حدود ۱۰۵ هزار بشکه در روز ظرفیت دارد این در حالی است که پالایشگاه شیراز تنها حدود ۳۳ هزار بشکه ظرفیت داشته که کشور برای عملیات‌های بزرگ نیاز به آب پایدار دارد.

استاندار در ادامه افزود: هیچ گونه اشتباه در مطالعات علمی سد چم شیر وجود ندارد، نظام یک پروژه بزرگ را آغاز کرده و به نتیجه رسانده است. همچنین کشور به برق هم نیاز دارد در حالی که اکنون کمبود برق وجود دارد که تاسیسات تولید برق سد چم شیر توسط سرمایه گذار خارجی تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: مدیر آب استان کهگیلویه و بویراحمد از باسوادترین نیروهای کارشناس آب و زمین‌شناسی در کشور است ایشان باید اظهارنظر کنند که آیا این سد مشکلاتی برای استان ایجاد می‌کند! نه افرادی که هیچ‌گونه علمی در خصوص سد ندارد و فقط  جریان‌سازی می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک عده‌ای بیمار و یک عده‌ای هم معاند نظام و یک عده‌ای دیگر حقوق بگیر برای تخریب نظام حرف‌هایی را پیرامون سدها می‌زنند. سد آبگیری خواهد شد و به چرخه توسعه کشور و استان کمک خواهد کرد زیرا مطالعات آن خلاف این تبلیغات دروغین را نشان داده است.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 858675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟