وقتی سردار بر دل ها حکومت می کند

به گزارش رکنا از سمنان، در سیزدهم دی ماه 1401، مردم استان سمنان به پاس دلاوری ها و رشادت های بزرگ مرد قهرمان مقاومت سردار قاسم سلیمانی، ویژه برنامه هایی برگزار کردند.

طنین زنگ مقاومت در مدارس استان

زنگ مقاومت به یاد سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان سمنان نواخته شد.

دانش آموزان استان سمنان همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با نواختن زنگ مقاومت ، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند .

همچنین نمایشگاه های عکس و دلنوشته دانش آموزان درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ارتباط او با نسل نوجوان و کودکان در مدارس برگزار شد .

9023386_420

دکلمه خوانی ، سرودخوانی و روایتگری سال های دفاع مقدس و دفاع از حرم از برنامه های دیگر مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان سمنان بود .

زنگ مقاومت در سمنان در مدرسه ابتدایی شهید سلیمانی واقع در مسکن مهر نواخته شد.

 

سمنان میزبان همایش روز جهانی مقاومت

همایش روز جهانی مقاومت و مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سمنان برگزار شد.

9026128_750

این مراسم با حضور مقامات ارشد استان سمنان در پارک موزه دفاع مقدس سمنان به همراه مراسم وداع با پیکر مطهر یک شهید گمنام برگزار شد.

آیت ا.. محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مدیریت نظامی و مقاومت مبتنی بر مدیریت نظامی امیرالمومنین حضرت علی (ع) در سپاه قدس و گسترش آن در عرصه بین الملل بخصوص در فلسطین، یمن و لبنان را از ویژگی‌های شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه نظامی برشمرد.

آیت ا.. اختری افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف ادای تکلیف تمام فعالیت‌های ارزشمندش را به سرانجام رساند و از عوامل جاودانگی شهید نیز همین موضوع است

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم استان سمنان هم در این مراسم ، ایمان به خدا ، ولایتمداری ، اخلاص ، بصیرت ، دانش و تدبیر غلبه بر دشمن با توکل برخدارا از ویزگی‌های خاص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست

در این همایش علاوه بر تشییع شهید گمنام از یکصد اثر فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان سمنان با موضوع دفاع مقدس از جمله کتاب‌های شهید مدافع حرم عباس دانشگر رونمایی شد

 

خدمات رسانی رایگان پزشکان بسیجی در روستاهای سمنان

به مناسبت سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی ، پزشکان بسیجی در سمنان به ساکنان محله های کم برخوردار و روستاهای این شهرستان خدمات رایگان ارائه کردند .

کوروش صائمی، مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان سمنان گفت:متخصصان پزشکی، کارشناسان تغذیه، روانشناس، کارشناس بیماری‌ها و پرستار  در روستای علا و سه منطقه محروم سمنان به مداوا و راهنمایی شهروندان بیمار می پردازند.

بزرگداشت سردار دل ها در محفل نگین سلیمانی

در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی محفل ادبی نگین سلیمانی در گرمسار برگزار شد .

9013204_518

در این محفل ادبی شعرای ملی نظیر علیرضا قزوه و محدثی خراسانی و نیز مهدی باقر خان از هندوستان ، سرویش تریپاتی از هندوستان و سید احمد شهریار از پاکستان در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آموزه های مکتب مقاومت ، شهادت ، استکبار ستیزی و آزادی خواهی شعر خوانی کردند .

آئینه در قاب به یاد سردار دل ها در سمنان

نمایشگاه نقاشی آئینه در قاب در سومین سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در فرهنگسرای کومش برپا شد.

حسین نظارت  مسئول برپایی نمایشگاه و خالق آثار گفت: ۱۲۸ اثر در این نمایشگاه  با مضمون امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری و سردار دل‌ها سردار سلیمانی در معرض دید  علاقمندان  قرار گرفته است

این نمایشگاه تا ۲۲ دی ماه برپا است و بازدید کنندگان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از این آثار دیدن کنند.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 858425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟