برگزاری اولین گردهمایی فعالان حوزه ساختمان در اسفندماه / مسکن به قیمت تمام شده و بدون سود در اختیار مددجویان قرار می گیرد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی رقایی در جمع خبرنگاران گفت: چهل سال پیش این خیریه در محل بازار و مسجد کرمانی راه اندازی شد و در این 40 سال اعتماد و اعتبار به خوبی برقرار بوده است و تاکنون این خیریه به صورت تخصصی در حوزه مسکن اعم از کسری خرید مسکن، کسری ودیعه مسکن و تعمیر یا بازسازی مسکن مشغول به فعالیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این خیریه ساختار و سازمان منظمی دارد، توضیح داد: اگرچه این خیریه پیشتر به صورت سنتی اداره می شد، اما اکنون به صورت ساختار و نوین اداره می شود و هر پولی در بخش درآمد وارد می‌شود و سالانه حسابرسی مالی می‌شود.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه خیریه امام حسین (ع) در حوزه ساختمان فعال است، گفت: این خیریه امسال ۳۰ واحد مسکونی را به قیمت مناسب به افراد نیازمند مسکن واگذارکرده است، همچنین از ابتدای فعالیت این خیریه تاکنون، ۳۰۰ مسکن به افراد واگذار شده است.

وی افزود: در جلسات روزهای چهارشنبه، این خیریه با کمک های مردمی ۱۱ خانه را برای نیازمندان خریداری کرده، همچنین طی ۹ ماهه امسال به۲۴۲ پرونده و درخواست اعم از رهن منزل، خرید منزل و تعمیر و بازسازی منزل رسیدگی کرده است، البته مراجعان این خیریه زیاد است، اما سعی در توسعه بخش مساعدت های اجتماعی دارد.

رقایی اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده ها ۵،۵ میلیارد تومان بود و همچنین با دریافت بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات از بانک رسالت، در مجموع ۸ میلیارد تومان برای این پرونده ها هزینه شده است.

وی به  ساخت پروژه ۲۵ واحدی آل محمد، پروژه ۱۴ شهرک امام حسین و پروژه ۱۵ واحدی ساحل اشاره کرد و افزود: هر وجهی بدون طی کردن مسیر قانونی و مالی در این موسسه وجود ندارد و تمام وجوه در بخش درآمد وارد می‌شود به طور قطع حسابرسی مالی می‌شود

وی بیان داشت: موسسه خیریه امام حسین طی چهار دهه فعالیت خود بیش از ۱۵۰۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است که با توجه به نقش راهبردی مسکن در زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه این خیریه به دلیل فعالیت تخصصی در حوزه مسکن گران و حتی امروز تامین هزینه رهن مسکن کار سختی شده است، اظهار کرد: گرانی زمین موجب شده تا این خیریه نسبت به خرید زمین برای ساخت مسکن به حاشیه شهر در مناطق زینبیه، قهجاورستان و بهارستان کشانده است، بنابراین ما به دنبال ایجاد درآمد پایدار در این خیریه از طریق تاسیس شرکتی فعال در حوزه تجاری، ساختمانی و اقتصادی هستیم و از مسیر قانونی به دنبال این برنامه هستیم.

وی با بیان اینکه خیریه امام حسین(ع) تاکنون با هیچ نهاد و ارگان دولتی همکاری ندارد، یادآور شد: این موسسه تنها با کمک خیران و نیکوکاران سرپا مانده است و از تسهیلات دولتی و نهادهای حمایتی مستقل می باشد چراکه با ورود به حوزه دولتی مشارکت و همیاری اجتماعی دچار اختلال می شود.

رقایی درباره گزینش افراد نیازمند، توضیح داد: در گزینش مددجویان و نیازمندان حوزه های مختلف مسکن، اگر شخص مورد تایید بود، با وی تماس گرفته می شود که بعد از بارگذاری مدارک لازم و بررسی محقق، در کمیته خیرات میزان نیاز افراد مشخص می شود و در نهایت در مرحله پرداخت خیران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمک های این خیریه به روش های مختلف است، گفت: بخشی از کمک ها در قالب چهارشنبه های صبح است که هر هفته رقم ۱۵۰ میلیون تومان برای افراد نیازمند جمع آوری می شود.

 

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با تاکید بر ضرورت معرفی فعالیت این خیریه در حوزه مسکن، گفت: به طور قطع هرچه این خیریه و نوع فعالیت آن معرفی شود، می توان میزان کمک بیشتری در این حوزه برای مددجویان خود جذب

رییس هیات مدیره خیریه امام حسین (ع) نیز در این نشست، تاکید کرد: فلسفه وجودی خیریه امام حسین (ع) تنها کمک به نیازمندان نیست بلکه محل و بستری برای افرادی است که قصد کمک به دیگران را دارند و و به دنبال ارضا نیاز درونی این افراد هستیم.

حسینعلی صرافان تاکید کرد: تنها ما مسئولان خیریه دغدغه کمک ندارند، بلکه بیشتر افراد جامعه دغدغه خیریه و کمک به دیگران را دارند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی خیران باید به کمک مردم بیایند، ادامه داد: موسسه خیریه امام حسین(ع) با شفافیت مالیاتی و تابعیت از قوانین مالیاتی با استحکام و مقاومت به فعالیت ادامه می دهد و انعکاس نیازها، تهدیدها و فرصتها می تواند زمینه مشارکت و همیاری اجتماعی را فراهم کند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 858343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟