ظرفیت پالایشگاه ایلام در راستای توسعه و ارتقا اقتصاد استان بسیار رضایت بخش است

به گزارش رکنا از ایلام، دکتر حسن بهرام نیا،پس از بازدید از بخش های مختلف پالایشگاه گاز ایلام در نشست مدیر و پرسنل این مجموعه، عملکرد مجموعه پالایشگاه گاز ایلام را بسیار رضایت بخشی عنوان کرد و گفت:روزانه ۵ میلیون متر مکعب گاز در این مجموعه تولید می شود که بخشی از آن برای مصارف خانگی و صنعتی و بخشی از آن خوراک پتروشیمی است.

وی در ادامه گفت: پالایشگاه ایلام از ظرفیت دانش‌بنیان ها بهره گیرد و این مجموعه باید ارتباط خود را پارک و علم و فناوری بیشتر بود‌. براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و برای تحقق شعار سال پالایشگاه ایلام باید به مراکز دانش بنیان متصل شود.

وی بومی سازی ۴۱ محصول و تجهیز در پالایشگاه گاز ایلام را مصادق بارز شعار سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: علاوه بر بومی سازی ۴۱ محصول و تجهیز، خوراک این پالایشگاه برای پتروشیمی استفاده می شود و علاوه بر ارز آوری، اشتغالزایی بسیار قابل توجهی ایجاد می کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ۵ میلیون متر مکعب گاز روزانه در پالایشگاه گاز ایلام تولید می شود، خاطرنشان کرد: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام زنجیره تولید را حفظ و تکمیل می کند‌.

استاندار ایلام گفت: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با ۴۰ درصد پیشرفت در دست اقدام است و اشتغال، تولید و ارزآوری در پالایشگاه گاز ایلام موج می زند که این روند باید استمرار داشته باشد.

وی در پایان با اشاره فشارهای جبهه استکبار علیه ملت ایران، گفت: فشارهای جبهه استکبار، انگیزه دانشمندان و مردم را برای پیشرفت روزافزون مضاعف می کند.

گفتنی است امروز دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در بدو ورود به پالایشگاه گاز ایلام از بخش مختلف این مجموعه بازدید کرد.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 856042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟