جویندگان کار در لرستان نیازمند مهارت و دانش فنی هستند

به گزارش رکنا از لرستان،  علی جهانی بیان اینکه افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور و در استان افزایش جویندگان کار را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به کثرت دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد در کشور خروجی فارغ‌التحصیلان افزایش پیدا کرده و بیشتر این افراد فاقد مهارت‌های فنی هستند که تمایل به استخدام در بخش دولتی دارند و ظرفیت استخدام در ادارات کشور بسیار محدود است.

وی به ارتباط دانشگاه‌ها و بازار کار در استان تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید با ارتباط با بازار کار و صنعت در حوزه ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند چرا ایجاد اشتغال فقط کار اداری و پشت‌میزنشینی نیست و کارآفرینی و ایده پردازی حلقه مفقوده دانشجویانی است که به شغل و حرفه دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که با مدارک دانشگاهی به دنبال شغل و کاری هستند باید موظف برای به‌روزرسانی دانش حرفه‌ای خود و یا کسب مهارت با توجه به نیاز بازار کار دوره‌های مهارتی را کسب کنند.

جهانی به فعالیت ۲۰ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: هدف از تأسیس این کاریابی‌های ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تأمین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده‌به‌کار در فرصت‌های شغلی است چراکه کاریابی‌ها زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه منابع انسانی با فرصت‌های شغلی برای کارجویان را مهیا می‌کنند.

وی بابیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند، اضافه کرد: در هشت‌ماهه سال جاری یک هزار ۷۹۳ نفر در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۵۰ نفر زن و ۸۴۳ نفر مرد هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین رده سنی ثبت‌شده‌ها در مراکز کاریابی بین ۲۵ تا ۳۴ سال عنوان رد و گفت: با هماهنگی این مراکز امسال ۶۳۵ نفر در واحدهای اقتصادی و در بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی‌های استان بکار گمارده شدند.

جهانی با اشاره به معرفی کارجویان فاقد مهارت شغلی به مراکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: معمولاً افرادی نیز در مراکز کاریابی ثبت‌نام می‌کنند که هیچ‌گونه حرفه و مهارتی ندارند بنابراین با هماهنگی صورت گرفته با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان برای مهارت‌آموزی به این مراکز معرفی می‌شوند، که در این راستا نیز در ۸ ماهه امسال تعداد ۱۱۱ نفر معرفی شده‌اند.

مهدی زکی پور/ لرستان

 

کدخبر: 855809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟