۲۴ درصد مهارت‌آموزان جذب بازار کار می‌شوند

رکنا اقتصادی: سید علی موسوی امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره محتوای الکترونیکی با طعم مهارت، اظهار کرد: اخیرا در شورای عالی اشتغال دو مصوبه به تصویب رسیده است که یکی از مصوبات کارآموزی در محیط واقعی کار و دوم کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که انتظار داریم با ابلاغ آن ارتقای مدل فعالیت سازمان را شاهد باشیم و مدل کار ما از تضمین بیشتری به لحاظ کیفی برخوردار شود.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: تمام کشورهای پیشرفته اقتصاد خود را به مهارت گره زده‌اند و الگوهای آموزشی خود را در حوزه مهارت‌آموزی گسترش داده‌اند و ما اقتصاد دانش‌بنیان را برای خود تعریف کرده‌ایم تا دانش را به مهارت کار تبدیل کنیم و اینگونه نباید استنباط شود که اقتصاد تنها با دانش پیش می‌رود و باید توسعه مهارت‌ها را دنبال کنیم.
مهارت‌آموزی بردارد به این سمت که فرد بدون محدودیت زمانی و مکانی مهارت‌های مورد نیاز خود، جامعه و بازار کار را به دست آورد گام برداشته است.
موسوی تصریح کرد: باید ظرف مهارتی خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که مهارت پیشران اقتصادی باشد، زیرا آنچه در کشور ما مغفول مانده و باید به سمت آن برویم مهارت‌آموزی است.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در عین حال با بیان این‌که ۲۴ درصد مهارت‌آموزان جذب بازار کار می‌شوند، افزود: بخشی از آموزش‌های سازمان به پادگان‌ها و زندان‌ها و بخشی دیگر به کارگاه‌ها و شاغلان واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و صنوف ارائه می‌شود ولی قسمت اعظم آموزه‌های ما به فراگیران مهارتی داده می‌شود.
وی اظهار کرد: مدت زمان آموزش مهارتی حداقل ۲۰ ساعت و حداکثر ۲۷۰۰ ساعت است و به‌طور نسبی می‌توان گفت که ۲۴ درصد مهارت آموختگان پس از طی یک دوره مهارتی وارد بازار کار می‌شوند.
موسوی در پایان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه‌ی آموزش‌های شغلی و نحوه انجام کار به کارآموزان را برعهده دارد و آموزش‌های آن با هنرستان‌ها و سازمان‌ها تفاوت دارد، زیرا سازمان محیط واقعی کار را در کارگاه‌های خود شبیه‌سازی می‌کند و از این جهت بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد و در شناخت کارآموزان از محیط واقعی کار موثر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟