بارش باران و برف دید افقی در آزادراه های قزوین را کاهش داد

به گزارش رکنا ازقزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش افزود: با تمهیدات ترافیکی اندیشده شده در طول مسیرهای ارتباطی استان و هماهنگی های لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، در حال حاضر تمام مسیرهای ارتباطی استان قزوین باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل بارش برف و باران که از نخستین دقایق بامداد امروز آغاز شده، ترددها به ویژه در گردنه های استان کندتر از شرایط معمول صورت می گیرد و رانندگان به دلیل کاهش سطح دید افقی باید بیشتر احتیاط کنند.

رییس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ تصادف منبر به فوت، جرحی و خسارتی در جاده های ارتباطی استان به ثبت نرسیده و امیدواریم با رعایت احتیاط از جانب رانندگان در طول مدت فعالیت سامانه بارشی نیز حادثه ای نداشته باشیم.

سرهنگ ذاکری منش به رانندگان توصیه کرد تا از ترددهای غیرضرور، به ویژه در مسیرهای کوهستانی در شرایط برف و باران خودداری کرده و در صورت اجتناب ناپذیر بودن سفر، ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه خود از جمله بخاری و برف پاک کن ها، از پر بودن مایع شیشه شور برای جلوگیری از یخ زدگی شیشه ها نیز اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گفته رییس پلیس راه استان قزوین، رانندگان همچنین پیش از انجام سفر باید از سلامت فنی خودروی خود، به خصوص چراغ ها اطمینان پیدا کنند.

رییس پلیس راه استان قزوین با اشاره به اهمیت حفظ فاصله طولی با خودروی مقابل در شرایط نامساعد جوی به منظور پیشگیری از تصادفات، اظهار داشت: در شرایط برفی و مه آلود بودن هوا، فاصله طولی با خودروی جلویی باید ۵ تا ۶ برابر شرایط عادی باشد.

 

منبع: نیروی انتظامی

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 855611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟