نصب سیستم مونیتورینگ خطای شبکه بر روی پایه های برق اصفهان/ کابل های روغنی 40 ساله به کراسلینگ ارتقا یافت

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهندس حمید رضا آقایی گفت: در حوزه عملیات چه در بخش ۲۰ کیلووات و چه فشار ضعیف از خط گرم استفاده می شود و در اصلاح ساختار فقط تبدیل سیم به کابل خودنگهدار  نبوده بلکه هر کجا که  پایه ها فرسوده بوده یا باید رفع حریم و یا شاخه بری صورت می گرفته در حین اجرا بهینه سازی شده است .

وی در ادامه افزود: هر ساله تفاهم نامه ای با سازمان  پارک ها و فضای سبز مبنی بر اجرای شاخه بری منعقد می شود که از آذر ماه تا اوایل اسفند ماه این فرایند صورت می گیرد و هم در حوزه ی ۲۰ کیلوولت و هم فشار ضعیف عملیاتی می شود .

آقایی افزود: ۸ دستگاه دیزل ژنراتور برای عدم قطع برق مشترکین و همچنین تابلوهای سنکرون برای پایداری برق مردم از مهم ترین اولویت های حوزه بهره برداری بوده که محقق شد و همچنین خرید پستی سیار دغدغه های حوزه بهره برداری را تا حد زیادی کاهش داد چرا که با وجود پست های سلولی  زیادی که در سطح شهر به خصوص مرکز اصفهان در جریان طرح و توسعه و بهینه سازی فرایند پروژه ها  قطع برق حذف و اطمینان برق رسانی برای مشترکین حاصل شد .

معاون بهره برداری شرکت از سرعت رفع حوادث و اتفاقات یاد کرد و گفت: خودروهااز طریق سیستم AVL  در کوتاهترین زمان ممکن به صورت مکانیزه در جهت رفع عیوب برق رسانی اقدام می کنند.

وی ابراز داشت: یکی از حوزه های بهینه سازی، تبدیل کابل های روغنی به کراسلینگ بود که بیش از ۴۰ سال در ساختار برق مورد استفاده قرار گرفته بود.

وی از سیستم نشان دهنده خطا بر روی شبکه های فشار متوسط خبر داد و گفت: این سیستم بر روی پایه های برق نصب می شود و برای تجزیه و تحلیل قطعی ها و عیوب مختلف قابلیت قرار گرفتن بر روی اتوماسیون را دارد .

آقایی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: مشکلاتی که در حوزه های مفصل و سر کابل ایجاد می شود به دلایل مختلفی است به طوری که ۵ درصد مربوط به عدم کیفیت  کالاو ۹۵ درصد مربوط به اجرا بوده است که با انبر ثبت مشخصات نصاب و تاریخ نصب سرکابل یا مفصل برای مشکلات احتمالی اقدامات لازم صورت می گیرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق اصفهان گفت: در سال ۹۳ نزدیک به ۸۰۰ هزار تماس به ۳ دسته خاموشی و عیوب تقسیم بندی شد که پس از  اقدامات تحلیلی و بررسی های دقیق این میزان را به ۴۰۰ هزار تماس رسانده ایم .

وی افزود: توجه به حوزه منابع انسانی بهره برداری یکی دیگر از شاخصه های بود که این معاونت به آن توجه  ویژه ای دارد به طوری که ما برای نیروهای ۱۲۱ امکان فعالیت به صورت دور کاری را فراهم کردیم که خود موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری و استواری ساختار خانواده همکاران این واحد شده است .

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 854892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟