اولین دانشجوی خارجی از دانشگاه محقق اردبیلی فارغ‌التحصیل شد

به گزارش رکنا از اردبیل؛ اسماعیل چمنی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز ابراهیم عبدالله آسوکوتی اهل کشور نیجریه از این دانشگاه به عنوان نخستین دانشجوی شهریه‌پرداز خارجی فارغ التحصیل شد و برنامه‌ریزی و تلاش برای جذب دانشجوی خارجی و تامین زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه ادامه دارد.

وی توجه به دیپلماسی علمی در کشور و دانشگاه محقق اردبیلی را بسیار مهم دانست و افزود: ایران از سطح بالایی در حوزه علم و فناوری و ظرفیت دانشگاهی مناسب برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد جدی تحصیل دانشجویان خارجی تلقی شود.

چمنی با اشاره به مزایای جذب دانشجوی خارجی، تصریح کرد: حضور دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ما برای توسعه نفوذ فرهنگی و علمی و معرفی توانمندی‌های داخلی به سایر کشور‌ها موثر است.

رضوان شاددل رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گسترش همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه را مفید دانست و از جذب ۱۲ دانشجوی خارجی جدید از کشور‌های همسایه برای تحصیل در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

در پایان این جلسه، عبدالله آسوکوتی دانشجوی نیجریایی از ۲ سال تجربه تحصیل و زندگی در دانشگاه محقق اردبیلی سخن گفت و مدرک تحصیلی خود را از دست سرپرست این دانشگاه دریافت کرد.

کدخبر: 852560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟