آماده برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ هستیم

به گزارش رکنا از اردبیل؛ سیدحامد عاملی در نشست با معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اظهار کرد: استان اردبیل برای برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ - پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو آمادگی دارد و هماهنگی‌های لازم انجام شده، اما نیاز کنونی استان، یک برنامه‌ریزی ملی برای این رویداد است که باید با همکاری وزارتخانه اتفاق بیفتد.

وی افزود: اهداف مختلفی همچون جذب سرمایه‌گذار، توسعه زیرساخت‌ها، برندسازی گردشگری اردبیل و جذب گردشگر خارجی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تعریف شده که لازمه رسیدن به این اهداف، عزم ملی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همچنین لازم است با حضور مسؤولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نشست ستاد برگزاری این رویداد طی روز‌های آتی در اردبیل برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز رویداد انجام شود.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: استان اردبیل در زمینه جذب گردشگر خارجی از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بهترین فرصت برای توسعه این نوع از گردشگری است.

وی ادامه داد: برخی از کشور‌های منطقه و کشور‌های عضو اکو، اشتراکات فرهنگی و دینی با استان اردبیل دارند و علاقه‌مند سفر به این منطقه هستند که فرصت خوبی را در اختیار گردشگری اردبیل قرار می‌دهد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: آمادگی همه دستگاه‌های استان برای برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ لازم بوده و برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد و انجام هماهنگی‌های مورد نیاز، باید نشستی را طی هفته آینده در استان داشته باشیم.

شالبافیان اظهار کرد: برای برگزاری برنامه‌هایی مثل فم‌تور‌ها و برخی برنامه‌های دیگر، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت مالی می‌کند، اما لازم است که از سازمان برنامه و بودجه اعتبار جداگانه‌ای هم برای امسال و هم برای سال آینده دریافت شود که در این زمنیه اقدام نمایندگان استان در مجلس می‌تواند موثر باشد.

کدخبر: 852557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟