پرداخت 4/5 میلیارد وام مشاغل خانگی در هشترود / 400 کارگر در حوزه آسیب های اجتماعی آموزش دیدند

به گزارش رکنا از هشترود؛ مالک لطفی زاده در این مورد گفت: افرادی که مدرک معتبر فنی و حرفه ای در زمینه قالی بافی، خیاطی، معرق کاری و... دارند و فاقد بیمه هستند می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام مشاغل خانگی اقدامات اولیه در مورد درخواست خود را انجام دهند و سپس  به اداره کار مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر 25 میلیون تومان تسهیلات پرداختی، کارگاه  باید برای یک نفر اشتغال ایجاد کند.

این مقام اداره کار وتعاون و رفاه اجتماعی هشترود تصریح کرد: 45 طرح مستقل مبلغ یک میلیارد و پانصد و هفتاد و پنج میلیون تومان و 17 طرح به مبلغ 2 میلیارد و نهصد و بیست میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

لطفی زاده در ادامه به برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی برای کارگران کارگاه ها اشاره کرد و افزود: در طول 9 ماه گذشته ، 12 دوره آموزشی برای بیش از 400 نفر برگزار کرده ایم که در این کلاس ها از اساتید مجرب و کاردان در این زمینه با همکاری ادارات مرتبط استفاده شده است.

وی درپایان بیان کرد: برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی ، در سیستم IMS (مدیریت یکپارچه) در زمینه اصلاح شرایط کاری ارگونومیکی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار ، 2 شرکت واقع در شهرک پرفسور هشترودی این شهرستان مقام اول را به خود اختصاص داده اند.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 852129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟