درخشش ورزشکاران پاورلیفتینگ ایلام در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش رکنا از ایلام؛ شهاب شهبازی با اعلام این خبر اظهار داشت: ورزشکاران پاورلیفتینگ استان ایلام در قالب تیم ملی، نهم آذرماه سال جاری به مسابقات پاورلیفتینگ کلاسیک قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در شهر دوبی امارات اعزام شدند.

وی افزود: در این مسابقات علی حیدر امیدیان، ورزشکار دسته ۱۰۵ کیلو رده سنی پیشکسوتان (۳) توانست در هر سه حرکت مدال برنز را کسب کند و در مجموع عنوان سومی آسیا را کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ابراز کرد: مراد ایدی در حرکت اسکوات صاحب گردن آویز برنز و در حرکت پرس سینه صاحب مدال نقره و در بخش دد لیفت صاحب مدال برنز و در مجموع نیز توانست مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کند.

شهبازی ادامه داد: همچنین امین باقلانی در دسته وزنی ۷۴ کیلو گرم و رده سنی پیشکسوتان( ۱) توانست در حرکت اسکوات صاحب گردن آویز طلا شود و این ورزشکار ایلامی طلای دد لیفت را نیز به افتخارات خود اضافه کرد و در مجموع عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را در این رده بدست بیاورد.

وی افزود: فرید جهانی دیگر ورزشکار ارزنده انجمن پاورلیفتینگ استان ایلام نیز در اولین حضور خود در میادین بین‌المللی در یک رقابت حساس و نفس گیر با مهار وزنه ۲۳۰ کیلو در رشته اسکوات با ثبت وزنه ۱۶۵ کیلو در پرس سینه و مهار وزنه ۲۴۰ کیلو در حرکت دد لیفت در مجموع عنوان چهارمی را بدست آورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: جهانی در شانس سوم خود در حرکت دد لیفت متاسفانه وزنه ۲۵۷/۵ را به علت کشیدگی عضله پا از دست داد و از کسب مدال ناکام ماند، همچنین وی در آزمون تئورهای و عملی داوری بین المللی با موفقیت توانست بعنوان داور درجه ۲ بین المللی معرفی شود.

وی افزود: محمد شنبه ای دیگر ورزشکار ایلامی نیز توانست در آزمون تئورهای و عملی با موفقیت بعنوان داور درجه ۲ بین المللی معرفی شود.

شهبازی گفت: در این دوره از مسابقات، جعفر پیری نیا داور درجه یک بین‌المللی استان ایلام بعنوان عضو هیئت ژوری تمام رده های سنی دسته وزنی ۷۴ کیلو گرم به قضاوت پرداخت.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 851311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟