خارج شدن جاذبه‌های گردشگری از وضعیت تک بعدی

به گزارش رکنا از اردبیل، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: شهر‌های ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی گلیم و ورنی به تازگی با تشکیل دبیرخانه کار خود را به شکل جدی آغاز کرده‌اند.

فردین عینی ادامه داد: استان اردبیل با داشتن آثار مهم تاریخی و میراث ثبت جهانی در چهارگوشه خود جاذبه‌های مهمی در این حوزه برای گردشگران دارد و با ساماندهی سایر آثار جاذبه‌های بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی در زمینه محوطه تاریخی شهریئری مشگین شهر نیز گفت: این محوطه تاریخی به پایگاه ملی تبدیل شده و پروژه پوشش این مجموعه در حال اتمام است که در ادامه نیز با تبدیل این مجموعه به سایت موزه شرایط حفظ و نگهداری آن و حتی شرایط بازدید عمومی بهبود می‌یابد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره کل برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان ثبت ملی آن‌ها آنهاست، افزود: پس از ثبت ملی شرایط قانونی برای حفاظت از میراث فرهنگی تسهیل می‌شود.

عینی با اشاره به تعدد آثار فرهنگی و تاریخی در استان و کمبود منابع و نیروی انسانی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: حفاظت از این آثار تنها با همراهی مردم، انجمن‌های میراث فرهنگی و نهاد‌های امنیتی ممکن است.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی استان هم با پرداخت تسهیلات گسترده به صورت فردی و کارگاهی و ارائه آموزش در همه شهرستان‌ها دنبال توانمندسازی مردم و علاقه‌مندان به صنایع‌دستی هستیم.

صداوسیما/

کدخبر: 850679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟