اولین پردیس فناوری کشاورزی کشور در همدان راه‌اندازی شد

به گزارش رکنا از همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان، افزود: رویکرد دانش‌بنیان کردن تولید در دولت سیزدهم یک اصل است و از مجموعه‌های فعال در این حوزه نیز حمایت می‌شود.

استاندار همدان گفت: ایران در منطقه رتبه اول پیشرفت در علم و فناوری را به خود اختصاص داده است و با تلاش متخصصان رتبه های مناسبی را نسبت به گذشته کسب کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش خود را برای شناخت نایافته ها و ناشناخته ها در حوزه مسایل درمانی متمرکز کنند افزود: همانگونه که سرطان زمانی ناشناخته بود و همه از آن هراس داشتند اما اکنون با تحقیقات علمی مشخص شده که این بیماری قابل کنترل و درمان است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری زمینه و امکانات لازم را برای رشد و پیشرفت محققان آماده کرده است، یادآور شد: ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان هم در این مراسم گفت: از بین ۶۶ هزار اثر ارسالی دانش آموزان ، ۳۰۰ اثر انتخاب که ۱۱ مورد از آنها به جشنواره کشوری ارسال شد.

آرش قربانی با بیان اینکه ۳۵۳ واحد فناور استان سال گذشته ۳۶۷ میلیارد تومان فروش و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند ادامه داد: ۳۸ شرکت دانش بنیان نیز در سال گذشته ۳۳۴ میلیارد تومان فروش و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند.

وی سهم استان همدان از پژوهش و تحقیق در کشور را سه درصد و جمعیت استان همدان نسبت به کل کشور را ۲ درصد عنوان کرد.

در مراسم اختتامیه هفته پژوهش در استان همدان، از پژوهشگران ، محققان و کارآفرینان برتر این استان قدردانی شد.

کدخبر: 850202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟