آموزش و پرورش به‌دنبال «هر مدرسه یک خبرنگار» / کتاب سواد رسانه تالیف می شود

به گزارش رکنا از قزوین؛ مصطفی بابایی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، با اشاره به شبکه سازی و هم افزایی ظرفیت ها در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: شبکه سازی رسانه ای و فعالان مجازی در شهرستان ها موجب تجمیع شبکه ها در استان ها می شود که نهایتا مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

وی افزود: جریان سازی خبری از کف اتفاق می افتد نه از سطح بالا؛ لذا با تولید انبوه محتوای غنی می توان جریان ساز بود و این جریان سازی می تواند تصویر درستی از جامعه معلمین ارایه دهد. به همین جهت دنبال اجرای طرح «هر مدرسه یک خبرنگار » هستیم.

بابایی گفت: همچنین به دنبال ایجاد فضایی برای آموزش سواد رسانه در مدارس و تالیف کتاب در همین زمینه هستیم. چرا که سواد رسانه موجب توسعه فرهنگی هر جامعه ای می شود. 

وی با اشاره به اینکه راهبرد و راهکار ما شبکه سازی مبتنی بر اقناع سازی است، گفت: بایستی با جریان سازی خلاقانه، تولید محتواهای مطلوب و خلاقیت‌های فرهنگی و هنری؛ جامعه را اقناع و نقش آفرینی کنیم.

بابایی، یکی از راهکارهای حرفه‌ای این مرکز را شبکه‌ سازی برای انتقال صحیح و سریع اطلاعات دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال تشکیل شبکه سازی اطلاع رسانی در کشور است.

وی با تاکید بر ارتباط جدی با رسانه‌ها، گفت: براساس سند تحول نظام آموزش و پرورش، رسانه‌ها تنها یار آموزش و پرورش نیستند؛ بلکه در کنار ارکان حکومت، خانواده و نهادهای غیردولتی از ارکان اساسی به شمار می روند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 849771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟