به‌جای تخریب ساختمان از وقوع خلاف پیشگیری کنید

به گزارش رکنا از قزوین؛ محمد حسین افشار در جلسه کمیسیون ماده 99 که به بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان قزوین می‌پردازد ، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود در فرایند بررسی مشکلات ساخت و ساز‌های غیرمجاز، زمان بر بودن استعلامات مورد نیاز است.

وی افزود: زمان بر بودن پروسه استعلام باعث شده است که تعداد پرونده های در دست بررسی افزایش پیدا کند و همین امر سبب ایجاد نارضایتی شده است، پیشنهاد می‌شود که این پرونده‌ها طی جلسات آتی تعیین تکلیف شود و با تعامل بین دستگاهی زمان استعلام کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین اظهار کرد: هدف اصلی ما تسهیل روند پیگیری پرونده‌های موجود در کمیسیون ماده 99 است، بعد از بررسی پرونده‌های باقی مانده از گذشته، مسئله پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم از ایجاد پرونده جدید جلوگیری کنیم.

افشار بیان کرد: به منظور کاهش ساخت و ساز غیرمجاز، پیشنهاد می‌شود کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز تشکیل شود، نگاه ما در این کمیسیون صرفاً برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیست بلکه باید نوع عملکرد ما پیشگیرانه باشد و هر کجا احساس می کنیم می شود از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کرد به موقع ورود پیدا کنیم، نه این که ابنیه ای در اثر غفلت ساخته شود و کار به تخریب بنا بکشد.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 849720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟