کم کاری و بهانه جویی در مواجهه با آسیب های اجتماعی ممنوع!

به گزارش رکنا از قزوین؛ عباس کاظمی در جلسه هماهنگی شورای مواد مخدر شهرستان قزوین، تصریح کرد: مسئولین اغلب گلایه دارند که در حوزه اعتیاد، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی با ضعف قانون رو به رو هستیم و برخی همین ضعف قانون را دلیل عدم موفقیت خود در پیشبرد اهداف مطرح می‌کنند.

وی افزود: زمانی که قانون متعارض می‌شود یا هر دستگاه فارغ از هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها نگاه بخشی دارد ما چه وظیفه‌ای داریم؟ آیا باید به دلیل خلا  قوانین در بخشی از موضوعات کار را تعطیل کرد؟ آیا می‌توان به دلیل مشکلات در ساز و کار اداری پیگیری انجام ندهیم؟

فرماندار قزوین اظهار کرد: برای هرکدام از مشکلات باید سازوکاری  پیدا و مسئله را حل کرد، حتی در مواردی اگر نیاز است از نمایندگان مجلس بخواهیم در آن زمینه قانونی بنویسند که کارگشا باشد، در مقابله با خلا قانونی نوع نگاه مدیران بسیار حائز اهمیت است؛ مهم این است که نگاه تغییر کند و این نباشد که وقتی به کوچکترین مانع برمی‌خوریم، توجیه کنیم یا کار را تعطیل کنیم.

فرماندار قزوین بیان کرد: فلسفه برگزاری جلساتی مثل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این است که همه دستگاه ها را به هم نزدیک کند و نگاه حل مسئله را تقویت کند، اگر نگاه صرفا رفع تکلیف باشد خیلی راحت می توان کم کاری‌ها را توجیه کرد، ما باید بتوانیم با همین ظرفیت های قانونی اقداماتمان را هم افزا جلو ببریم و دستگاه ها بتوانند تصمیم واحد بگیرند.

کدخبر: 848753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟