آرزوی 10 ساله آذربایجانی ها برآورده می شود؟ / وعده مسئولان برای تعیین تکلیف آزادراه ارومیه-تبریز

به گزارش رکنا از آذربایجان‌غربی؛ محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: مشکلات مربوط به پیمانکار این آزاد راه برطرف شده و در آذرماه تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: عملیات احداث فاز سوم بزرگراه ارومیه - تبریز تا هفته دیگر آغاز می‌شود ضمن اینکه سه بانده کردن جاده ارومیه - مهاباد و ۶ خطه کردن مسیر ارومیه تا فرودگاه این شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

آزادراه ارومیه - تبریز از جمله طرح‌های زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب می‌شود، این آزادراه علاوه بر کاهش ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲ شهر، در صورت تکمیل بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامون دریاچه‌ارومیه خواهد شد.

هم اکنون مدیریت ساخت آزادراه ارومیه - تبریز که از سال ۹۱ آغاز شده در دست وزارت راه و شهرسازی است اما تعلل در خلع ید پیمانکار و جذب سرمایه گذار جدید موجب کندی و توقف روند اجرای این طرح و به یکی از چالش‌های اساسی و مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.

آزاده راه ارومیه - تبریز در ۵ قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه است، قطعه دوم به طول ۱۵.۵ کیلومتر در خاکریز میان‌گذر دریاچه ارومیه قرار دارد و قطعه سوم نیز به طول ۲۹ کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی سرای (جزیره اسلامی) واقع شده است.

کریم معجنی / آذربایجان‌غربی 

کدخبر: 847143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟