نرخ قطع برق ناشی از حوادث در اصفهان به زیر 100دقیقه رسیده است /حادثه جرحی نداریم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیر سلجوقی مدیر برق منطقه ۴ شرکت توزیع برق اصفهان در جمع خبرنگاران و با حضور روسای قسمت  این منطقه و مدیر و کارشناسان روابط عمومی با گرامیداشت روز ۲۵ آبان و یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس اظهار کرد: محدوده منطقه ۴، یکی از نقاط پر تراکم، با طیف مختلفی از طبقات اجتماعی و حدود ۱۴۵ هزار مشترک است که باید نگاه ویژه‌ای به این نقطه از شهر داشته باشیم.

سلجوقی با اشاره به آماری از مشترکان برق منطقه گفت: از ۱۴۵ هزار و ۵۳۶ مشترک، رقمی نزدیک به ۱۱۸ هزار مشترک مربوط به مشترکان خانگی، ۷ هزار و ۹۰۰ مشترک عمومی و حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ مشترک تجاری بوده است و  تعداد مشترکان صنعتی و کشاورزی  در این منطقه محدود می باشد .

وی بیان کرد: اهم فعالیت‌های ما، در حوزه توسعه و بهینه‌سازی شبکه با رویکرد طراحی و نظارت و اجرای  اقتصادی و همچنین پاسخگویی غیر حضوری خدمات پس از فروش است.

سلجوقی با توجه به قدمت شبکه‌های فشار ضعیف شهر، یکی از ابتکارات شرکت توزیع برق اصفهان را طرح بازسازی و اصلاح ساختار این شبکه‌ها عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته توانسته‌ایم  شبکه‌های فشار ضعیف را اصلاح ساختار کنیم که باعث بهبود شاخص های قابلیت اطمینان ،کاهش تلفات ، حفظ محیط زیست ، بهبود مبلمان شهری شده است.

مدیر برق منطقه ۴ شرکت توزیع برق اصفهان گفت: در سال گذشته ۵۵ کیلومتر از شبکه توزیع برق در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال، اصلاح شد.

وی با اشاره به بافت فرسوده منطقه ۴ اصلاح ساختار شبکه را نیازمند توجه همه متولیان شهر  هماهنگی و تعامل سازنده آنها  دانست و تصریح کرد: در این راستا بخش‌های مهمی از شبکه محدوده خیابان‌های پروین، لاهور، مبارزان و سپیده کاشانی در سال گذشته اصلاح و بهینه سازی شده است.

سلجوقی تجهیز پست‌های زمینی و هوایی را باعث بهبود عملکرد و تأمین برق پایدار عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۴ پست زمینی و ۵ پست هوایی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در محدوده خیابان‌های مبارزان، سروش، حکیم شفایی و مشتاق تجهیز شد که افزایش کیفیت برق در اکثر مناطق از جمله نتایج آن بود، به طوری که کمتر نقطه‌ای در این منطقه می‌توان پیدا کرد که کیفیت برق مناسبی نداشته باشد.

مدیر  برق منطقه ۴ شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد:  بخش قابل توجهی از خطوط فشار متوسط در این منطقه به صورت زمینی  بوده که بهینه سازی این خطوط با توجه به ترافیک و تأسیسات شهری سخت و پر هزینه است، اما با همت امور برق منطقه ۴ حدود؛ ۸ کیلومتر از این شبکه در محدوده خیابان‌های شیخ طوسی و مصلی با اعتباری نزدیک به ۳۸ میلیارد ریال، احداث یا بازسازی شد.

حوادث جرحی ناشی از برق به صفر رسیده است

سلجوقی رعایت اصول ایمنی را یکی از دغدغه‌های اصلی اداره برق دانست و عنوان کرد: در ۲ سال گذشته با اطلاع‌رسانی‌ها و فرهنگ‌سازی‌های انجام شده، حوادث جرحی ناشی از برق به صفر رسیده است

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 843253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟